Innholdrik dag, nok en gang!

Jeg skulle jo liksom ta det rolig i dag med tanke på at det skulle være skyting i kveld! Men etter gårsdagen pågangmot så var jeg full av pågangsmot i dag også!

Når frøkna hadde gått til skolen rydda jeg opp litt i heimen før jeg gikk på brannmuren i gangen. Den skulle vi jo egentlig kle inn med brannplater da vi ikke klarte å få av tapet og tapetlim der. Men jeg hadde bestemt meg, nå skulle det skje koste hva det ville koste! Jeg tok å blanda sammen ei sterk salmiakkblanding og gikk på å vaska det som var igjen av tapetlim og tapet. Lot det stå å virke noen minuetter og satte igang å skrape. Dette skulle søren meg av,NÅ! Og jammen bit for bit klarte jeg å skrape meg over muren til min store glede og overaskelse! Pussa over litt og vaska den godt ned. Yes, tenkte jeg og tok meg en matbit….Frokost hadde jeg selvfølgelig glemt å putte i hodet i dag. Passer på at alle andre får det de skal, men glemmer meg selv. Meg i et nøtteskall!

Etter det hadde fått tørka skikkelig rota jeg frem maling. Men jeg måtte lete litt før jeg fant en pensel jeg kunne bruke. Men med min flaks så fant jeg. Teipa på plastikk på gulvet slik at jeg ikke skulle søle på det nye gulvet for det hadde vært typisk meg, hehe. Etter 3 strøk var den blåe farga godt dekka og jeg kunne si meg fornøyd med dagens innsats. Det var bare å vente i spenning på å høre hva Stig skulle si når han kom hjem fra jobb. Ville det være godt nok eller ville han fortsatt ha på plater!?! Heldigvis får det være slik. Så får man heller se etter hvert. Så nå gjennstår kun listverk i gangen så er det ferdig. Gleder meg til å få pyntet gangen og gjøre den klar til jul.

Før var det en brun stritapet (slitt) på veggene. På gulvet var det gulvbelegg som var lagt oppå et vegg-til-vegg teppe som lå oppå et annet gulv igjen. Fjerna tapet, fjerna gulvbelegg og gulvteppe og alle lister. Har hatt på nytt tak, nytt på vegger og nytt gulv. Jeg har mala mur. Er igjen å ha på alt av listverk så er gangen ferdig.

Bortsett fra maling har jeg prøvd å ta tid til egenpleie også og tok meg en lang varm dusj og slappet av litt. I går ble det over 12.000 skritt med krykker og i dag bikka det 16.000 skritt. Så nå må jeg ta meg selv i nakkeskinnet. Slik kan jeg ikke holde på. Jeg må holde meg hard noen uker til så jeg ikke ødlegger noe i foten men lar det få gro!!! Julemusikken har stått på i huset det meste av dagen så stemninga har vært på topp.

Vi skulle jo ha pannekaker til middag i dag så har gått med litt tid til middagen i dag. Tar jo liksom sin tid å steke en haug med pannekaker, hehe. Men godt er det da. Jeg var så sulten så jeg spiste alt for mye. Var godt å slenge seg på sofaen etter jeg hadde rydda opp.

Jeg bestilte jo ullundertøy for noen dager siden. De kom alt i dag. Har ikke fått prøvd de enda, men de kjentes og såg veldig gode ut. Gleder meg til å bruke det. Må bare bli kaldt nok her først, hehe. Temperaturen har ligger på 10-12 varmegrader i flere dager nå.

Ellers har det jo vært skyting igjen i dag. Ukas artigste dag på skytebana er tirsdager for da er vi mange der og det er sosialt og gøy. Treninga i kveld gikk ganske bra, men ble sliten på slutten så siste serien kunne vært bedre. Men fornøyd med dagens trening.

Nå er frøkna lagt seg og det er godt å bare sløve i sofaen litt etter nok en bra dag.

Har du hatt en fin dag?

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top