BB: Aktiv dag med variert innhold!

For en effektiv dag sier bare jeg!

Startet med å dra å se om det var brød på butikken til dyrene etter frøkna var dratt på skolen, men noen hadde vært der før meg alt da jeg kom dit.

Når jeg kom hjem ordna jeg med gjerde til endene slik at den nye ikke skal stikke av, men falle til ro på plassen her sammen med de andre før de slippes løst igjen. Brukte slike kompostbinge elementer da jeg har liggende MASSE. Ser heldigvis ut som de kommer over ens og ting har roet seg gjennom dagen.

Ellers har jeg vasket hus, både høyt og lavt til den store gullmedalje. Så nå er det rent og pent her til helga.Når jeg vasker hus så tar jeg det som ei treningsøkt så jeg legger inn litt øvelser og holder på så svetten renner når jeg først er i gang. Stakkars Stig holder på å løpe på veggen da han har måttet sittet inne på webinar i hele dag, hehe.

Men da jeg var ferdig med husarbeid hadde jeg fortsatt en del energi så jeg fikk på meg sykkelklærne og kom meg ut en tur for å svette enda mere. Ble en rask tur på 35min og 11km, med motbakke og flat mark. Fikk trent kondisen litt, lufta hodet og svetta litt mere. Var godt å komme seg i dusjen da jeg kom hjem for å si det sånn! Skal undres på om dette ble siste sykkeltur før operasjonen!?! Dagene går jo så fort så usikker på om jeg rekker flere turer i helga, mye annet som skal skje og ordnes.

Tok meg en pust i bakken før jeg startet med middagen. Kan jo ikke holde på hele tiden, hehe. Trenger ei pause inni mellom som folk flest. Begynner godt å merke at det nærmer seg at jeg skal legges inn på sykehuset da jeg sover dårlig, har dårlig konsentrasjon og er rastløs. Så jeg gruver meg litt mere enn jeg egentlig vil innrømme. Men det er ikke selve operasjonen jeg gruver meg til. Det er vel mere tiden etter siden jeg må gå ganske lenge uten å få gjort noe særlig, må holde meg i ro osv osv. Og det å være i ro og ikke klare ting, gjøre ting jeg har lyst til når jeg har lyst osv blir VELDIG hardt for meg. Så er jeg spent på hvor sliten jeg blir og hvor mye jeg egentlig orker. Pluss jeg gruver meg med tanke på hvor galt det egentlig holdt på å gå for 1 år siden. Det var jo snakk om å amputere foten. Så jeg krysser liksom alt jeg kan for at alt skal gå bra denne gang og at det nå skal gå fremover i riktig vei snart. Begynner jo å bli lei av å ha en fot som ikke er bra og hemmer meg i hverdagen! Så det blir liksom ei veldig spennende tid fremover vinteren.

Og ikke nok med det!!! Jeg nevnte jo for en tid tilbake at jeg har fått en kul i brystet. Det var snakk om at fastlegen skulle fjerne den, men han turte ikke begynne med det og ville sende meg til sykehuset i byen. Men nå har jeg fått svar og må til sykehuset i Ålesund til en spesialist der for å se nærmere på kulen og slik og få den fjernet der i stedet. Så det ble litt styr med den kulen også. Slike ting tar på selv om fastlegen har sagt at jeg ikke skulle bekymre meg for mye når det gjalt kulen… Bort skal den og det skulle gå fint! Men som de flere som har opplevd kreft, enten det er selv eller som nær pårørende, så vet man at alt som peker i den retningen skremmer mere enn noe annet! Og slik er det jo for meg også, det er min største frykt!!! Men som fastlegen min sa til meg; ” dette skal gå bra.”

Nei nå får det være nok med alvorsprat her og komme seg tilbake til mere lystbetonte ting.

Det var skyting i dag. Siste tur før jeg legges inn på sykehuset på mandag. Var der tidlig i dag for å ha våpenet i benk da jeg skal prøve en annen ammo i våpenet. Hadde lyst til å prøve noen andre kuler for å se hvordan de gikk i løpet. De samlet hvertfall bedre, men skytinga mi var veldig varierende i dag!

Nå er det på tide å nyte resten av kvelden sammen med mine. Det er skolefri i morgen så da skal vi finne på noe gøy sammen. Det gleder jeg meg til.

Har du hatt en fin dag?

 

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top