Ble nesten mord på gården- adrenalinen overstyrte smertene!

Formiddagen har gått med til å styre og ståke i heimen. Stig er syk i dag så han har vært rimelig rolig på formiddagen. Mens jeg satt i stua i gyngestolen og skulle ta meg en liten hvil oppdaget jeg plutselig en hønsehauk som holdt på å ta ene høna vår. Jeg kasta på meg skoene og løp ut så fort jeg klarte og over gårdsplassen mot fjøset. Jeg var kun 1.5 meter unna før hønsehauken stakk av gårde. Redda heldigvis høna og fikk ho inn i hønsehuset igjen. Lå igjen masse hønefjør ute på gårdsplassen så det var nære på at vi ble ei høne mindre! Det er første gang siden vi startet opp med høner her for 4år siden at hønsehauken har prøvd seg. Har alltid hatt hønene gående fritt på gårdstunet uten problemer selv om det er masse ørn her ute. Håper ikke hønsehauken blir pågående fremover for da må vi stenge inn hønene så det ikke minker med dyr her! Hehe, skal si beina mine fikk fart på seg, men du og du så vondt det ble i foten etterpå. Handlet på adrenalin så kroppen koblet liksom ut, men etter som jeg satte meg rolig igjen så ble foten meget smertefull og hovent.

Bildet er hentet fra Wikipedia.

 

Stig skulle på et møte i byen i ettermiddag. Så da frøkna var ferdig på skolen ble vi med over til fastlandet. Planen var å få tak i flis til marsvina hennes og se om vi fant noen høstsko/vintersko til ho. Greit å få gjort det før jeg havner på krykker. Hvertfall triveligere å gjøre dette før jeg blir bevegelseshemma, hehe. Fikk gjort litt fornuftig i byen før turen gikk hjem. Endelig kommet på ferga.
Var innom å henta ei ny and der vi hentet ender sist som skal inn i den lille andeflokken hjemme.
Håper de går godt over ens. Skal prøve å huske å ta noen bilder av dem i morgen.

Har du hatt en fin dag?

 

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top