Vaffeldag!

Sitter her på en stol midt på kjøkkengulvet mens det freser i ei vaffel i vaffeljernet. Det blir enkel mat her i ettermiddag, havrevaffler. Mens jeg sitter her så kjenner jeg på det at jeg er egentlig veldig sliten. Det er dag 5 med migreneanfall og det har skjedd veldig mye i august som gjør at jeg ikke har hvilt slik jeg pleier og det får jeg betale for nå. Kroppen min er rett og slett utslitt, igjen…. Men sånn er det når man er kronisk syk og det blir ei periode med mye aktivitet og mye som skal skje. Da går man på en liten smell til slutt! Men heldigvis så vet jeg akkurat hva kroppen min trenger for å komme seg oppå igjen. For det første så må jeg få bukt med msigreneanfallet som har vart litt for lenge denne gangen. Ellers er det å hvile når jeg kan, spise riktig og gjøre ting som gir meg glede og energi. Så drar det seg til igjen sakte men sikkert. Det er heldigvis ikke så mye farting og ting som skal skje i september. Jeg har en del avtaler på sykehuset fremover både med migrene og med skuldra så det blir jo litt farting frem og tilbake til byen da. Ellers så er planen at det skal gå i skyting og hund og egenpleie noen uker nå. Valpen sover jo en del i løpet av døgnet så jeg benytter de “pausene” godt. Men han er som valper flest så det er full fart når han er våken og er en skikkelig piraja, hehe.

IQ ( valpen ) har vært med å stelt dyr i dag så han ble skikkelig utslitt etterpå. Ligger godt nede ved føttene mine nå. Han synes det er trygt og godt å være nær meg. Og er jo bra. Har klipt klørne på framlabbene hans i dag. Må fordele kloklippen litt slik at man får gjort det ofte og ikke holder på så lenge om gangen.Og masse godbiter.  Vil jo ha en valp som synes at kloklipp er greit og som ikke blir helt gal når det skal klipps. Så dette er en av mange ting som lekes inn/trenes på i tiden fremover. Ellers går det mye i innkalling, enkle kommandoer og vanlig hverdagslydighet som skal på plass. Men det viktigste er å ha en god relasjon, gjøre innlæringen til noe gøy og være konsekvent. Og en dæsj med god tolmodighet!

I ettermiddag/kveld er det skytetrening. Litt spent på hvordan det går med tanke på hodet mitt, men jeg skal dra dit og skyte noen skudd og være litt sosial. Gjør godt for sjela! Dette er siste uke med treninger ute før vi flytter inn på innendørsbanen. Tiden går så alt for fort! Det er ikke så lenge før man må tenke på adventstiden og jula heller. Hjelpes meg!!!

Nei jeg får vel konsentrere meg om disse vaflene jeg holder på å lage. Blir fort brent når jeg sitter og skriver og glemmer av tiden, hehe.

Ha en strålende flott dag folkens 🙂

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top