Mandag!

Ikke værst å faktisk ha tid til å sette seg ned for å lese litt midt på dagen. Vite at jeg har vaska hus, klesmaskina står på, ukeshandlinga tatt, valpen er utslitt og sover, jeg har til og med fått dusja og stelt meg litt… Og her sitter jeg før klokka er 12 og kan senke skuldrene og puste ut litt. Tenkte jeg skulle lese litt, prøve hvertfall. Jeg er ikke så flink til å lese bøker osv på grunn av ADHD så får jeg sjelden med meg hva som står og går veldig fort lei. Så det krever ganske mye av meg når jeg først setter meg ned for å lese litt. Det er ikke akkurat romaner jeg leser når jeg først leser….. Det er faktabøker om skyting og andre ting jeg ønsker å fordype meg mere i. Første året da jeg startet på ADHD medisin ( går ikke på det nå) så leste jeg faktisk 12 romaner…. Jeg som aldri hadde lest ei hel bok i mitt liv! Eller jeg måtte vel gjennom et par pocket bøker på skolen, men utenom det så har det blitt dårlig med romaner for min del.

Det begynner å bli høst over været ute. Det er kjøligere, høstregnet har slått inn, det er mørkere om kvelden osv…. Jeg elsker alt ved høsten. Eller nesten da! Jeg er ikke fullt så glad i når det regner i mange dager i strekk. Men jeg elsker å være ute når høsten setter inn for fullt og jeg elsker den stemningen man kan lage inne om kvelden. For ikke å snakke om at man kan fyre i ovnen igjen.. Eller det har jo vært gjort flere ganger i sommer også, hehe.

Valpen har begynne å slå seg til ro i heimen og det går veldig bra. Oppdretter har virkelig gjort en kjempe jobb med do treningen. Har ikke vært noe uhell inne enda. I dag var han med og kjørte bil da jeg var på butikken. Så stakk vi bortom jobben til gubben for miljøtreningen sin del. Blir litt miljøtrening i ettermiddag også når frøkna skal på kulturskolen. Er hvertfall det som er planen.

Nei nå får jeg vel sette igang med det jeg egentlig skulle….lese bok!

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top