søndag= planlegging av ny uke!

Helga har gått så alt for fort selv om det ikke har skjedd så mye. Jeg har virkelig ikke følt meg i form så har vært ganske rolig. Bare ladet opp til ei ny uke fylt med mange nye muligheter.

Det er mye som skal skje den kommende uken. Skal ordne en del frivillighetsarbeid, skal på stevne både på torsdag og på søndag, skal hjelpe til på et stevne på lørdag, alle ungene skal være her til helga igjen og oppi det hele så skal jeg på sykehuset å få behandling igjen. Ellers er det alt det daglige som skal gjøres også, hehe, blir ikke arbeidsledig med det første for å si det sånn.

Søndager er jo en dag jeg pleier å skrive opp på plakaten på kjøkkenet hva som skal skje i løpet av uka slik at alle skal huske alt. Og uka denne gang er fylt opp med litt for mye for min sin del. Slik vil uka mi se ut:

Mandag: husarbeid, 2 møter, trene, lekser med frøkna.

Tirsdag: kontorarbeid, gårdsarbeid, vakt på skytetrening, trene.

Onsdag: sykehuset for behandling, ordne et par ting i byen, styremøte,

Torsdag: hvile, kontorarbeid,helgehandel, stevne

Fredag: alle unger kommer, helgevask, trene

Lørdag: hjelpe til på stevne

Søndag: stevne

 

Denne uka er egentlig fylt opp med mere enn det helsa mi klarer dessverre. Jeg regner med at jeg må sette meg ned å prioritere hva jeg skal velge bort og ikke for å få kabalen til å gå opp, men slik er det bare. Det var sårere før enn nå at kroppen ikke er frisk. Det er selvfølgelig ikke noe gøy at jeg ikke klarer alt det hodet ønsker, men jeg må bare godta det og gjøre det beste ut av det. Fastlegen min sa det sist jeg var der at det var godt gjort å smile og holde seg oppe slik jeg gjorde med tanke på sykdom og belastning. Men hva annet valg har man? Man må jo bare prøve å gjøre det beste ut av situasjonen og nyte det man kan når man kan. Legen syntes nok at jeg burde roe ned litt og ta bedre vare på meg selv oppi det hele. Og dette er jo noe jeg har tenkt mye på i det siste siden jeg har litt for mye i hverdagen enn jeg burde.

Nei nå skal jeg finne meg litt kveldsmat her og ordne med hundene litt. Blir ikke sånn kjempe seint før det blir natta for min del. Gått rundt å vært kvalm i hele helga fordi jeg er så sliten. Men i morgen er det mandag, en ny dag, en ny uke fylt med mange muligheter, opplevelser, erfaringer og nye eventyr som venter på meg. Gleder meg masse til å ta fatt på ei ny uke. Jeg er av de få som ser frem til hver mandag og gleder seg til å ta fatt på ei ny uke. Ser på det blanke ark og nye muligheter.

Ser du frem til ny uke? Hva er din favorittdag?

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top