Første dag i ny jobb etter 2 år hjemmeværende!

I dag er det første dag på over 2 år at min kjære er på jobb. Etter en lenger periode med sykdom har han fått et vikariat på øya og i dag er først dagen på jobb for han etter å ha gått hjemme å kun vært bonde i over 2 år nå. Jeg krysser fingrene for at han skal trives og få det bra i jobben og at det skal fungere for han. Det er han vell fortjent.

Siden han har vært ute av huset i dag så har jo jeg endelig fått kunne styre og ståke i heimen uten at det har blitt feil for han at jeg har holdt på med mitt. Så det har vært kjempe deilig. Det første jeg gjorde da jeg hadde fått frøkna til skolen var å rydde opp fra gulvene slik at Erna ( robotstøvsuger) kunne komme til i kroker og kriker. Mens ho holdte på startet jeg med å rydde i yttergangen og sortere gamle klær og sko. Men i det jeg skulle dra frem benken for å få ryddet ortlig opp bak der så kravlet det i hele 3 stk edderkopper så jeg måtte ta meg ei pause før jeg mannet meg opp til å fortsette. Ble sittende å klø over hele meg lenge før jeg klarte å overvinne frykten for disse små ekkle krypende. Ja for jeg har skikkelig edderkoppfobi! Men yttergangen fikk seg en skikkelig opprydding og vask så “oppdraget” mitt der ble gjennomført med glans. Selv om det skal sies at jeg hyla så høyt at sikkert hele bygda hørte meg i det jeg tok borti en edderkopp, hehe. Men kan klappe meg selv på skuldra for vell gjennomført.

Ikke nok med at jeg tok gangen, men jeg har holdt på med husvask i flere timer i dag. Det trengtes virkelig og nå lukter det så godt grønnsåpe og salmiakk over hele huset ( bortsett fra kjelleren). Det føles skikkelig godt å endelig kunne få litt utløp for all ADHD energien som har lengtet etter å få spillerom ganske lenge nå. Ei skikkelig treningsøkt ble det med slik husvask når man hopper rundt med krykker. I morgen er det 4 uker siden operasjonen så foten har kommet seg mye, men må være forsiktig noen uker til. Men det å kunne hoppe rundt her å holde på er balsam for sjelen. Og det ser ut til at det går ganske greit med foten, men får se hvordan det blir til kvelden!

Når jeg har fått rydda en del her i dag så har det jo hopet seg opp med mye som kan kastes som jeg ikke har vært i stand til å ordne med etter operasjonen. Men nå har jeg samlet sammen en diger haug som Stig pent på bære ut i hengeren i ettermiddag, hehe.

Med tanke på alt jeg har fått gjort i dag så gleder jeg meg til å se hvor mye jeg får gjort før uka er omme. Det kommer til å bli så deilig og bra her. Det blir sååååå godt å føle at jeg endelig er asjur med husarbeidet igjen. Føler jeg har fått gjort sinnsykt mye i heimen i dag. Hurra, en seier for meg dette!

Nå sitter jeg godt planta i sofaen etter 4.5 timer med husarbeid. Må jo slappe av litt også før jeg skal starte på middagen til mine kjære kommer hjem. Sitter her å sniffer på lukten av grønnsåpe og salmiakk og har en indre ro og god samvittighet. En følelse jeg ikke har kjent på siste ukene. Men jeg fortjener å sette meg ned på. Få foten høyt og nyte husfreden siste 2 timene før det er full fart i huset igjen. Med alt rælet som jeg har klart å samla sammen her i dag så får Stig fylt hengere og kan kjøre det på søppelplassen i morgen.

Hvordan er din start på uka da? Håper mandagen din er slik du ønsker at den skal være.

Jeg har jo laget meg en plan for hva jeg skal bedrive dagene med denne uka. Det gjorde jeg i går! Jeg har jo fått gjort mye mere i dag enn jeg hadde tenkt. Regner med at jeg får igjen for det i morgen. Så blir litt roligere i morgen. Har igjen å få ferdig prikken over i-en på adventskalenderen til frøkna. Så det tenkte jeg å gjøre i morgen. Ellers så står det pannekaker på planen i morgen og det tar jo litt tid og ikke minst skyting. Så da blir det å bruke formiddagen godt i morgen for å være oppegående når det skal skytes.

På onsdagen er planen å vaske en del klær og få frem litt mere jul i heimen.

Mens på torsdag har jeg puttet inn en hviledag. Men det er helgehandel den dagen og skyting så får itt å henge fingrene i da også.

Og på fredag er det helgevasken som står for tur før ei helg med baking og kos med fullt hus.

Og slik går jo dagene, hehe.

Har en plan om å få skrive mere denne uka også. Har laget meg ei liste med temaer og ting jeg har lyst til å skrive mere om her inne. Litt lettere å sette seg ned å skrive når det ikke er noe forstyrrelser rundt meg. Jeg detter lett av når jeg holder på meg eks. skriving om jeg blir forstyrra og da klarer jeg ikke alltid å hekte meg inn igjen der jeg var. Man blir liksom i en slags skrivemodus og ordene bare faller ut når man først er i gang. Og da er det godt å kunne ha ro rundt seg.

Er det noe du ønsker å lese mere om her inne så kommenter gjerne under her.

Som jeg startet å skrive om først så er Stig på jobb i dag. Han skal jobbe 100% så jeg får mye tid alene hjemme fremover. Det blir nok ganske uvant, vertfall i starten. Men han kommer jo hjem hver ettermiddag og det er nytt. Tidligere kjørte han langtransport og var borte 1 uke og hjemme 1 uke. Så det at han nå har normale arbeidsdager gjør det enklere med tanke på dyra og dette med at man får ettermiddag/kveld sammen. Jeg tror dette blir kjempe bra. Og jeg får jo rom rundt meg til å kunne holde på i mitt tempo med akkurat det jeg selv ønsker når jeg selv ønsker uten at det blir feil for Stig. Så det er en vinn vinn situasjon. Jeg får gjort det jeg vil og Stig slipper å få kluss i topplokket over at jeg gjør det jeg vil. Gleder meg masse til å høre om arbeidsdagen hans i kveld.

Jeg får vel avslutte skrivingen for i dag og prøve å slappe av litt her så jeg har energi til å kose meg me familien senere. Må lade mobilen også. Har hørt på julemusikk i hele dag så telefonen er nesten strømtom. Blitt lite bilder gjennom dagen da.

Legg igjen en kommentar da om noe du ønsker å lese mere om her inne. Da blir jeg glad.

 

 

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top