Siste innspurt!

Denna uka her har gått alt for fort. I dag er det alt lille juleaften og jeg har akkurt krydra ribba slik at den er klar til i morgen.

Jeg har ikke rukket å gjøre halvparten av hva jeg hadde tenkt denne uka. Har ligget mye rett ut og sovet! Har rett og slett vært helt tom og har måttet prioritere energien min slik at jeg har klart å være med på det jeg skulle delta på! Så husvask og julebakst har ikke blitt helt slik som jeg hadde tenkt desverre, men jula kommer likevell. Det som ikke er gjort til nå det får bare være. Fra og med i ettermiddag skal de neste dagene bare nytes.

Juletrepynting. 

Våknet lys våken i natt og fikk ikke sove igjen så jeg stod opp litt i stedet for å bare ligge der å se ut i mørket. Siden Stig hjalp meg med å få inn juletreet i går så tok jeg like gjerne å pyntet det i natt. I alle år har jeg puttet på klassiske juletrelys, selv om jeg i de siste årene har ønsket meg litt mere moderne lys. Og i år ble det andre lys og jeg er super fornøyd med dem. Hvilke lys har du på treet hos dere?

Julestress og plan for juleaften. 

Er du kommet i mål til jul?

Regner med at mange sikkert stresser rundt i dag! Men husk å prøv å senk skuldrene. Nå er jula her og det du ikke har fått gjort til nå det får bare være. Jula handler om så mye mere så ikke glem det. Som jeg skrev så har jeg egentlig ikke kommet i mål selv, men jeg orker ikke stresse mere med det. Det viktigste er at vi har det bra og kan kose oss sammen.

Frøkna mi dro til sine besteforeldre for et par dager siden og skal feire jul der. Synes det er hyggelig at ho fortsatt ønsker det selv om pappaen hennes ikke er her lengere. Ungene til Stig skal være her så vi blir ikke helt alene uansett. Og takk Gud for at man kan ha FaceTime, hehe. Hun kommer hjem 2.dag og det går fort til så da skal vi feire bursdagen hennes og kose oss sammen resten av jula.

Har fortsatt ikke helt bestemt meg for om jeg vil i kirka i morgen eller ei. Men det heller mot å være hjemme i år og se på tven og heller tenne lys for mine kjære i himmelen her hjemme. Og hva jeg skal ha på meg i morgen vet jeg heller ikke. Men det finner jeg ut av senere i kveld tenker jeg. Jeg gleder meg hvertfall til å se på juleklassikere i morgen og nyte dagen med god mat og hyggelig selskap.

Jeg skal snappe for hodepinedagboka i morgen. Det gjorde jeg siste juleaften også. Uansett hvilken dag det er så er det folk der ute som trenger en og på slike dager kanskje enda mere. Så det gleder jeg meg til.

Siste treningsøkt før jul.

I gårkveld dro vi på skytebane og tok ei siste økt før jul. Frøkna til Stig var også med og fikk prøve et par skudd. Det gikk ganske greit på treninga i går selv om formen har vært sånn passe de siste dagene. Så sier meg fornøyd med økta. Nå blir det en del tørrtrening i jula da jeg ikke får muligheten til å dra på trening i romjula. Men det er mye trening man kan gjøre selv om man ikke ligger på bana å skyter på blinken så det er bare sundt å måtte trene litt anderledes også.

Lille juleaften.

Nå får jeg vel avslutte her og se om jeg får rydda vekk klesvasken og det lille småtteriet som ligger rundt her før jeg skal ordne til litt kos i heimen. I kveld skal vi se på “kvelden før kvelden” på NRK. Krysser fingrene for at vi får med oss ungene på dette også.

 

GOD JUL!

 

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top