BB: et hjem fylt med antikk og sjel.

 

I dag hadde jeg egentlig litt planer med å gå på å vaske og ordne i kjelleren, men jeg sovnet fra alt og våknet brått når klokka var passert 12. Så da får jeg heller gå på kjelleren i morgen eller på fredag.

I dag tenkte jeg å ta dere med inn i antikkens verden. Jeg er jo over gjennomsnittet glad i gamle ting. Jeg har en del ting som jeg har kjøpt på bruktmarked, på finn og en del ting som jeg har arvet. Har såpass mye at det meste hadde vel glidd rett inn i et museum tror jeg, hehe. Alt dette er ting som jeg er veldig redd for og som betyr utrolig mye for meg. Så her kommer noen bilder av en brøkdel av det jeg har.

 

Dette er arv. Disse kunne man bruke å svi inn navn med på eks lær eller treverk.
Arvet
arvet
arvet
arvet
Disse har jeg fått sammen med noe gammelt hesteutstyr.
kjøpte en gammel gyngestol som jeg har malt opp igjen
Denne kisten har vært i familien i flere generasjoner. På 90-tallet fikk jeg denne. Den ble da malt opp igjen.
Denne har jeg arvet. Denne er også malt opp igjen
arvet
Denne har jeg arvet. Min far har laget denne da han var ung
arvet. vært i familien i generasjoner
Denne har jeg kjøpt
Denne har jeg fått
Denne er arvet
Arvet
Denne har jeg også arvet. Den er fra flere generasjoner tilbake
Arvet. Tørr ikke bruke den da den er så skjør
Har 6 slike stoler som jeg fikk av mamma for mange år siden. Fikk pusset dem opp igjen og brukte dem i flere år. Nå står de kun til pynt og redd for å bruke dem
Denne er etter min bestefar og har en litt artig historie. Min mor brukte denne som seng ( en av skuffene) de første ukene i sitt liv på 40- tallet
arvet
her er det masse arv
Digger alle disse småtingene

Også arvet
Også ei gammel kofte etter den andre bestefaren min. Så også her er jeg 3. generasjon som bruker denne

Denne sekken har jeg også arvet. Denne bruker jeg når jeg er ute å nisser i desember.

Gammel Singer symaskin, ikke elektronisk så denne fungerer som bare det i dag også.

Vaskebrettet har jeg kjøpt. 

Dette spannet har jeg arvet. Oppi der er det en hammer etter min bestefar hvor det svimerket navn med disse som er vist på første bildet. 

Jeg er 3.generasjon som bruker denne kofta. Den er etter min bestefar. 

Gammelt klenodium som jeg har arvet. 

Kofferten er også arvet. 

Denne juletrefoten etter etter min bestemor. 

Har mange forskjellige bokser. De fleste er arvet. Legg merke til lommelykta på toppen av bildet. Den er også arvet. 

Jeg har masse forskjellige krukker og norgesglass som jeg har arvet. 
Som dere ser så har jeg ganske mye forskjellige. Har mere også liggende litt her og der i heimen. Det er mye historie i tingene jeg har her. Og siden det meste er arvet så har jeg et spesielt bånd til det meste. Så dette er ting jeg kommer til å ha helt til den dagen jeg er borte. Så får jeg bare håpe at noen etter meg har lyst til å bringe noe av det videre.

Har MYE gammel julepynt også, men den er ikke fremme enda. Så det kommer mere.

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top