Lagt planer for hele sesongen og er tom i hodet!

Her sitter jeg å hører på at det knitrer i ovnen, hunden ligger ved beina mine, kattene sover og ungene holder på med sitt på rommene sine og gubben er på jobb. Har lyst til å skrive, men vet liksom ikke hva jeg skal skrive om. Så her sitter jeg da i håp om at ting bare skal komme til meg etter som jeg lar fingrene vandre over tastaturet på pcen.

I går fylte gulljenta mi 11år. Tenk så fort tiden går. Synes ikke det er lenge siden jeg tilbrakte jula på sykehuset. Husker hvertfall godt de første dagene. Jeg ble jo lagt inn på juleaften for å settes gang da frøkna ikke ville ut. Og med nød og neppe kom ho endelig ut 27. Men de siste 15 min av fødselen og de første timene etterpå husker jeg veldig lite av da jeg mistet veldig mye blod og det ble litt styr. ( Ikke anbefalt flere barn etter dette og hvertfall ikke etter jeg fjernet livmorhalsen).  Årene går alt for fort. Og jo eldre man blir jo fortere går det synes jeg. Flere som synes det?

Mine særlige bonusbarn drar hjem til sin mor i ettermiddag når gubben er ferdig på jobb. Så da blir det tomt i heimen. Synes det er så hyggelig når vi er her alle sammen. I kveld skal vi på grendahuset og ordne til til juletrefesten i morgen. Håper det kommer mange dit. Skal gå rundt juletreet og julenissen kommer med poser med noe rart i til barna, man kan skravle sammen og ha det gøy sammen. Det gleder jeg meg til. Er ikke ute på noe når det er jul. Man sitter her hjemme og egentlig kjeder seg litt. Blir julemat selve juleaften og resten av jula går det i vanlig mat og det skjer veldig lite. Og ikke er det skyting heller. I går fylte frøkna år så da ble det ikke skyting siden vi kosa oss med film og mat slik som ho ønsket. Når noen har bursdag så er det en selvfølge at vedkommende bestemmer både middag og aktiviteter. Og i morgen blir det heller ikke skyting for da skal vi jo arrangere juletrefest for store og små. Krysser fingrene for at det blir sosialt og gøy, akkurat slik jeg liker det.

Skulle egentlig tørrtrene på skyting i kjelleren i dag, men jeg er så slapp og sliten. Er grumsette i halsen og kjennes ut som jeg brygger på noe. Får bare satse på at det ikke bryter ut noe svineri. Så da er det godt å bare fyre i ovnen og prøve å ta litt vare på seg selv. Men får se senere om det blir litt tørrtrening da. Jeg må hvertfall gjøre det i dag eller i morgen. Ellers så blir det å lese litt og se på litt webinar og jobbe med skytinga på den måten i dag. I går så la jeg planen for hele sesongen med hvilke stevner jeg skal på i løpet av året. Kan godt hende det blir flere, men har hvertfall fått ned i planen hva jeg skal delta på. Greit å ha en plan for året!

Ser det er så mange som er på selskap i jula, flere middager sammen andre, festligheter osv… Kjenner jeg føler meg litt ensom når jeg ser andre som hygger seg sammen med flere i jula. Jeg har prøvd å be folk hit, men ingen som har tid eller mulighet. Så da sitter man her da med ALT for mange kaker som ender opp hos fuglene til slutt eller litt for mye i magene våre, hehe.

Har fått pynta og ordna hos marsvina i dag. Det må til ganske regelmessig, ellers lukter det skikkelig ille. De bor i et bur på rommet til eier, dattra mi, og da blir det fort luktende om man ikke passer på. Synes det er godt å kunne få stelle hos dem når jeg ikke klarer å komme meg ut i fjøset for å stelle dyra der. Men nå er det forhåpentligvis ikke mange dagene igjen før jeg kan ha på meg fjøsskoa og rusle inni fjøset og stelle både høner og geiter. Det gleder jeg meg skikkelig til.. Kunne holde på ute med gårdsarbeid og gå tur med hundene og leke og styre ute med dem igjen, sånn skikkelig. Klarer ikke helt sette ord på hvor mye jeg ser frem til det, hehe. Om 1 uke kan jeg ta av walkeren, og om alt går som det skal så er det bra. Skal på kontroll på sykehuset den 11. januar med full undersøkelse så det blir spennende. Og da skal jeg kjøre selv er planen. Må sikkert være litt forsiktig de første dagene etter jeg tar av denna digre støvelen ( Walker) da jeg regner med at det blir rart å tråkke ned på foten etter 9-10 uker, men det går seg nok fort til regner jeg med…. Åååååååååå jeg gleder meg såååååååå mye.

Klokka går fort selv om jeg ikke gjør så mye, den er jo alt blitt 15. Om en snau time så er gubben innom å henter unger før de drar. De skulle spise middag hos sin mor i dag så jeg trenger ikke stresse med middagen før gubben er på tur hjem igjen. Skal lage pastagryte i dag. Men jeg får vel avslutte her snart. Skal nedi kjelleren en tur på våpenrommet, pluss at jeg skal ordne med klesvasken.

Håper du fortsatt får en fin romjulsdager. PS: Har du gått julebukk i år? I morgen på juletrefesten skal fjøsnissen på her.

 

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top