Julehelga mi på godt og vondt!

Har liksom ikke rukket å skrive noe her i jula. Skulle egentlig skrive i går men da var jeg dårlig. Julekvelden her ble veldig rolig. Jeg har aldri laget så mør ribbe som jeg gjorde juleaften. Den smeltet rett og slett på tungen og man kunne nesten ha spist den uten tenner for å si det sånn. Fulgte ikke noe oppskrift, gjorde alt etter egent hode. Angrer litt på at jeg ikke skrev ned hva jeg gjorde og hvilke temperaturer og slik jeg brukte for god ble den vertfall. Var så spent på om julegavene ville falle i smak og det gjorde dem heldigvis. Jeg fikk plukke meg ut litt på Europris av Stig her en dag så jeg fikk meg ny søppelbøtte, en nisse og en telysholder. Av frøkna fikk jeg julekule som ho hadde laget. Av meg selv fikk jeg våpenmagasin. Men den fineste gaven jeg fikk var at frøkna var innom kirkegården og tenkte lys til mamma og pappa. Det var den fineste gaven jeg kunne fått.

I går hadde jeg det værste migrene anfallet jeg har hatt på flere uker. Det var skikkelig ille og beste stedet å være var under dyna i mørket der det var stille og fredelig. Hang litt igjen i dag også, men var fullt  levelig. Så jeg spratt opp da vekkeklokka ringte 07.30 klar som bare det for en ny dag tross kun et par timer med søvn. Frøkna skulle jo hentes hjem i dag og det skulle bli mere liv og latter i heimen enn det alt var. Da klokka var 9 vekte meg de andre slik at de kunne gå ned å spise ved frokostbordet jeg hadde ordnet etter jeg hadde ordnet med hundene og vasket litt. Jeg hadde ikke matlyst på grunn av formen så jeg la meg nedpå i 30 min i mørket mens de spiste.

Jeg gledet meg sånn til å hente frøkna så jeg ble sittende å smånynne ( for det meste inni meg) og sitte å gynge takten med hodet i nesten 3 timer. Opp igjen og opp igjen på de sammen melodiene. Pluss at det var musikk i baksetet som jeg trampet takten etter der jeg satt og bare nyta tilværelsen. Brukte solbriller for å skåne hodet litt slik at ikke jeg skulle bli dårligere da jeg ikke hadde med meg medisinen.

Det var sinnsykt godt å se frøkna igjen. På veien hjem kjørte vi tom for drivstoff, men klarte akkurat å komme oss til en bensinstasjon så vi berga oss, hehe.

Vell hjemme igjen etter noen timer kastet jeg meg rundt og satte på suppekjelen. Var enkel middag i dag. Mens den stod å varmet seg åpnet frøkna julegavene som lå her å ventet. Hun ble veldig glad for gavene. Etter de hadde spist middag tittet vi nærmere på gavene og bare slappet av med å spille sjakk. Og utpå kvelden spilte jeg og jentene kort. Det var kjempe hyggelig og det ble mye latter på frøknene noe som varmer mitt hjerte. Ingenting er som å høre andre le, det er den beste lyden som finnes. Ikke sant?

Når ungene hadde lagt seg sank jeg nedi badekaret for å få i meg litt varme og for å slappe av litt. Det var godt å bare ligge der og synge og la varmen bre seg rundt i kroppen. Men vannet ble kaldt etter hvert så da var det bare å komme seg opp igjen.

Nå har jeg ligget å sett på film og latt kroppen roe seg ned mot natten. Har soverommet for meg selv i natt da Stig skal opp tidlig på jobb og har så mange vekkeklokker på. Eller jeg er jo ikke helt alene da, begge hundene ligger her å passer på. Det blåses ganske godt ute så ene hunden er litt redd. Skikkelig pyse for å si det sånn.

Er vel på tide å kaste inn hånklet. Her blir det en lang og artig dag i morgen. Frøkna fyller år så jeg skal bake litt, ordne det hyggelig i heimen og lage bakt potet. Så blir litt kjøkkentjeneste i morgen, hehe. Men gjett om vi skal kose oss da.

Håper du har hatt ei fin julehelg også.

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top