200m ble borte!!!

I vårkveld var vi på kurs. Kurs i skyteteori og instruktørarbeid. Det var egentlig veldig gøy selv om det ble veldig seint før vi var hjemme. Fikk et par bøker der også som jeg har hatt lyst til å kjøpe ganske lenge. Fikk litt inspirasjon og innputt.

I dag ble jeg sittende tenke på hvor mange penger jeg egentlig har lagt igjen siste året når det kommer til skyting. Og for å si det sånn så ble det VELDIG mye når jeg begynte å regne på det. Men har invistrert en god del i utstyr som jeg skal ha i mange mange år siste månedene. Så det er jo ikke en utgift jeg skal ha mange ganger. Mens jeg satt der og regnet over hvor mye det egentlig har blitt satt jeg å sammenlignet det mot det å ha hest…. Og for å si det sånn, jeg kunne ikke holdt på med begge deler. Begge deler koster en del og sånn egentlig så kommer det hele på ca samme sum. Litt billigere i sånn fast utgift med skytinga enn med hest, men alt man skal ha osv så er det egentlig ikke så store forskjellen…

Blitt litt lite skriving siste dagene. Jeg var jo å trekte ei tann for noen dager siden og går på Pencilin. Har hatt en del smerter og vært mye sliten på grunn av det og nok av andre ting å henge fingrene i.. Men sånn er det jo for oss alle, noen dager/perioder så rekker man ikke over alt, mens andre dager så har man masse tid.

Jeg har funnet meg selv noe mere å henge fingrene i en periode fremover. Ingen overaskelse at det handler om skytinga, hehe. Har jo fått noen bøker + at jeg prøver å lære mere om hjemmelading. Så det blir litt jobbing med fagstoff en periode.. Og nå går vi inn i banesesongen her. Så da blir det mere farting og mere alvor på treningen igjen. Vært litt ro for min sin del nå under feltsesongen siden jeg ikke har startet mer enn et par stevner i vår. Så det skal bli gøy med full fart fremover og hard jobbing inn mot LS i Voss i sommer. Gleder meg masse.

I kveld har jeg vært på skytebane. Stig måtte jobbe overtid så han var ikke hjemme igjen før rundt 21. På skytebane så startet det bra. Men det var ikke mange skuddene jeg fikk tatt før det snødde så voldsomt at jeg ikke klarte å se de 2 skivene som var oppe på 200m. Så da ga jeg meg. Ingen vits å ligge der å skyte vekk 10kr på noe jeg ikke ser. Hadde planer om litt flere skudd i dag, men sånn ble det ikke. Får satse på ei bedre og lenger økt på torsdag!

Siden Stig var borte til godt utpå kvelden så ble det litt skolearbeid sammen med frøkna før jeg disket opp med mat til arbeidskaren også etter en lang dag. Han var fort innom døra her i ettermiddag og kastet i seg en middagstallerken stående midt på kjøkkengulvet før han dro. Så da var det bare å brette opp armene og diske opp med noe til kvelds også slik at han kunne få spise i ro og fred etter en lang dag.

Har fyra i ovnen i dag. Det er kun et par grader ute og snør så det er ganske kjølig. Jeg lå jo å frøys i hele natt og vært kald i hele dag så da har det vært godt med veden som har knitra i ovnen. Har det kommet snø der du er i dag?

Nei jeg får vel avslutte og prøve og sove litt. Foten er ganske hovend og vondt så får prøve å ta det litt med ro i morgen. Skal egentlig vaske hus i morgen, så får se hvordan det går.

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

2 thoughts on “200m ble borte!!!

  1. Det er jo gøy og skyte da, men tannverk og dårlig vær kan være en god prøvelse på både konsentrasjon og motivasjon. Her i nord har vi vært ekstremt heldige med været i dag, men tror ikke det skulle vare.

    1. Ja skyting er kjempe gøy😃 Fin trening for hodet med konsentrasjon osv ja😉 Ser heldigvis ut som våren endelig er kommet tilbake her også nå🌞

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top