Utfordring til deg som leser!

Kjenner du til den følelsen av at du har så lyst til å skrive om noe, men du vet liksom ikke hva og hvor du skal begynne. Denne følelsen har jeg gått å kjent på tidligere i dag. Følelsen av å ha noe å hjerte som skulle ha vært ute, men som du selv ikke helt klarer å få tak i. Det tok lang tid for meg i dag å finne det ut da jeg i stedet for å lytte til meg selv satte i gang med en skikkelig helgevask, bytta gardiner og styra og ståka litt i heimen. Pluss at jeg hadde en del kontorarbeid som jeg måtte få unna i dag. Og da går jo denne berømte klokka fra meg! Men før eller siden så måtte jeg stoppe opp, puste og lytte innover. Og det ble mange tanker på tempoet som har vært en periode og det som har skjedd. Og jeg kom frem til det til slutt at jeg klør egentlig i kroppen etter å komme meg ut på tur, men det at jeg er så sliten stopper det hele litt for meg. Det var rett og slett noe så enkelt som det som det som lå på meg litt. Jeg kjenner på behovet for å komme meg ut på tur og lufte meg skikkelig, men er ikke i form til det jeg ønsker.

Jeg har jo selv merket at kroppen roper nei nei nei til meg og at jeg må roe ned. Så jeg har jo brukt litt ekstra tid på hvile og det kommer jeg til å prioritere en periode nå. Jeg må fortsatt gjøre det jeg skal, men jeg MÅ sette av tid til å la kroppen få komme seg til hektene igjen. Og når energien kommer seg så skal jeg pakke sekken, ta med meg en eller to hunder og komme meg på fjellet eller i skogen igjen en tur og bare nyte litt.

Tenk at vi snart er ferdig med torsdagen alt og i morgen er det fredag! Dagene går så utrolig fort. Man rekker liksom ikke henge ved. Rutiner og hverdag preger dagene og man glemmer litt det å leve. “Jeg har så lyst til….men det må vente…” Dette er vel et kjent fenomen for mange i en travel hverdag. Man glemmer rett og slett å leve og være her og nå. Man utsetter ting hele tiden og før man vet ordet av det så er det for sent å gjøre det man hadde lyst til. Det er vertfall slik for meg om jeg ikke er flink nok til å prioritere riktig. Er det slik for deg?

Jeg tenker sånn ( for min del vertfall) at jeg må bestemme meg for at den dagen så skal jeg prioritere meg selv, prioritere å gjøre noe gøy osv. Jeg bestemmer meg for å legge inn små rutiner i hverdagen som gjør at jeg skal kunne være til stedet der og da. Både for meg og for mine. Det kan være noe så enkelt som å ta seg den ekstra tiden på badet før man legger seg, eller sette seg ned å kjenne at man senker skuldrene og puster godt. Det kan være at man tar seg tid til å se de rundt seg og vise det. Det er ikke så mye som skal til om man lager seg sånne små lommer i hverdagen!

Jeg utfordrer deg!

Jeg utfordrer deg som leser dette til å bare sette deg ned, eller legge deg ned. Kjenn etter om du faktisk puster skikkelig, har du høye skuldre, har du spenninger i kroppen? Har du lagt merke til de små tingene noen i familien har gjort i dag? Og i så fall, bemerker du dem? Ta deg tid til å være til stedet!!! Gi kroppen og sinnet dit ro til å være her og nå! Lykke til🌞

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

4 thoughts on “Utfordring til deg som leser!

  1. Takk for utfordring!🤗🤩
    Den trengte jeg i dag.
    Stresset er absolutt over ørene.😅👍🏻
    Ha en riktig fin høstkveld!🍂🍃

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top