” Hadde det vært noen andre enn deg at de løpt ned døra her og krevd akutt hjelp.”

Lite viste jeg hva som ventet meg da jeg dro til tannlegen i dagtidlig!

Jeg hoppet meg borti veien til bussholdeplassen for å ta bussen innover til byen. Vel fremme var det bare å komme seg til tannlegekontoret og vente til man skulle inn. Det gjorde enda litt mere vondt i munnen i dag, men jeg har kjent verre smerter mange ganger før. Men jeg kunne jo ikke gå rundt og ikke klare å spise skikkelig!

Endelig var det min tur. Kom meg opp i tannlegestolen og fikk tatt bilder. Så kommer tannlegen inn og titter inn i munnen på meg etter å ha sett på bildene.. Så sier hun: Du skulle vært her mandagsmorgen du for dette var ikke bra. Hadde det vært noen andre så hadde de løpt ned døra her og krevd akutt time på grunn av smerter, men du har jo en ganske høy smerteterskel.” Var det så ille tenkte jeg! Tanna var ikke å redde, den var helt ødelagt da den hadde delt seg i to. ( ei rotfylt tann). ” Denne må ut, nå.” Og der lå jeg og føltes ut som jeg lå på en slaktebenk, hehe. Men tannlegen klarte ikke å få tak i siste rota da den var knekt. Så jeg ble henvist til sykehuset hvor jeg skal få fjernet siste biten en annen dag. Må gå på pencilin noen dager og fikk noen andre smertestillende som skulle fungere bedre på tannpine.

Jeg var så utslitt etter tannlegetimen at jeg mer og mindre sjanglet ut igjen, innom apoteket og tilbake til bussholdeplassen. Heldigvis hentet Stig meg på fergekaia da jeg kom på øya igjen slik at jeg slapp å vente der i over 1 time på buss. Var godt å komme hjem for å si det mildt. Men synes det er ubehagelig å ha et stort tomt rom i munnen der jekselen har vært. Tannlegen sa jeg måtte ta det med ro resten av dagen, men jeg skulle på skytebane i kveld. Så lenge jeg ikke øker pulsen noe særlig så går det bra. Er når man øker trykket på blodpumpa at man kjenner hvor vondt det egentlig er i munnen. En smule blek og sliten i dag!

 

Før middagstider puslet jeg med å montere en støvsuger jeg har kjøpt til familien og klargjorde et løp til rifla som skulle monteres i kveld.

Når jeg hadde fått i meg litt middag steig formen og jeg begynnte å føle meg bedre så tiden på skytebana storkosa jeg meg. Fikk masse hjelp av de andre med å få ordna rifla mi. Fikk jammen meg skutt mitt første skudd med den også. Endelig får jeg brukt den. Jeg kunne sikkert vært på skytebana mye lengere da jeg hadde det så gøy, men min bedre halvdel var sliten og ville hjem slik at han kunne se enden på dagen.

Da vi kom hjem fora han dyra mens jeg rydda med våpenutstyr, ordna kveldsmat og slikt til frøkna og fikk lagt ho, lufta hunder, rydda opp igjen i heimen og dusja før jeg også kunne synke ned i sofaen litt. Jeg begynnte å bli stressa da jeg ikke hadde fått startet med å rydde opp igjen i heimen da Stig alt var ferdig og la seg i sofaen for å vente på at jeg skulle bli ferdig med alt som måtte ordnes. Men til slutt kunne jeg også senke ræva nedpå i 30min før det var natta. Tiden går så alt for fort når man har det gøy. Ikke sant?

Og her ligger jeg og tenker på at jeg gleder meg til i morgen. Gleder meg til alt jeg skal finne på på dagtid mens jeg er alene her og til ungene til Stig kommer for å være her i helga. Elsker å være alene på gården for da er det ingen som kan stoppe meg fra å gjøre det jeg har lyst til når jeg har lyst til å gjøre noe. En frihetsfølelse! Åsså blir det ekstra hyggelig når huset fylles opp igjen på ettermiddagen slik at jeg kan skjemme bort mine. Så morgendagen blir en kjempe fin dag, det har jeg bestemt meg for. Har planer om alt fra utflukt, husarbeid, trening av hunder, litt kontorarbeid før jeg skal ordne ferdig middagen til alle dukker opp. Utflukten får dere sikkert høre mere om i morgen. Kan ikke røpe for mye nå, men at jeg gleder meg det gjør jeg.

Har du hatt en fin dag?

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top