Fredagens tanker!

Wiiii, det er fredag og helga står for tur😎 Det skal bli godt å slippe å stå opp til klokka et par dager. Selv om jeg er hjemmeværende så er det stor forskjell på hverdag og helg. Ukedagene er preget av rutiner, faste ting som må gjøres osv. osv. Mens helga fylles opp med litt av det man må, slippe vekkeklokke, lørdagskos med film, pizza og snop og ikke minst hyggelig tid sammen med familien. Er det stor forskjell på hverdag og helg hos deg?

Det har vært skikkelig ruskevær hos oss i dag. En del vind og regn. Sånn typisk høstvær! Like greit når jeg ikke er i form til de store krumspringene ute, hehe. Da passer liksom været til det å være inne og gjøre litt rolige ting i stedet for å løpe på fjellet. Ikke en gang hundene eller kattene har noe særlig lyst til å ut i dag, de snur i døra når de ser hvordan været er.

Har sittet å planlagt litt hva jeg ønsker å gjøre med hunderommet i kjelleren. Vi har jo hatt ganske mange hunder da vi holdte på med huskyer og lagde da et egent hunderom i kjelleren. Nå står det bare å støver ned og er fult av skrap og rot. Jeg tenkte jeg skulle tømme ut fra der, vaske skikkelig ned og lage rom til alt som har med skytinga å gjøre. Da får vi samlet alt på et sted. Pluss at det blir vel ladeutstyr her etter hvert også og da er det greit å ha et fast sted å kunne holde på med slike ting. Så planen min er å starte å tømme og vaske ned der etter helga. Må liksom få gjort unna litt sånne ting før jeg skal gå på krykker senere i høst. Ikke det at jeg klarer å sitte i ro selv om jeg går på krykker😅 Sist jeg gikk på krykker så både vaske jeg gulv og styra på her hjemme. Var til og med i fjøset, bare pakket godt inn foten. Blir nok ikke så mye fjøsgreier denne gang, men jeg må jo prøve å gjøre litt vertfall!

Har ingen store planer for helga. Alle ungene skal være her. Er spådd dårlig vær. Til og med torden er det spådd! Blir vel en tur på skytebanen i morgen vertfall. Ellers blir det å ta ting litt som det kommer og prøve å finne på noe hyggelig sammen med barna❤️

I går hadde jeg min tredje trening på kne skyting. Og det går bare bedre og bedre etter som jeg finner sånne små ting å justere på meg selv. Ellers bruker jeg samme rutine og teknikker som når jeg ligger å skyter. Og det kommer seg virkelig. Ganske fornøyd med treningene denne uka. Jeg har liksom klart å finne en rytme som jeg klarer å holde og fokusere på. Og det gir resultater. Når jeg er på treningen går jeg inn i min egen boble og jobber med å holde konsentrasjonen og fokuset der jeg skal. Det blir nesten som når jeg mediterer, det er nesten samme bobla jeg går inn i. Målet mitt er å kunne klare å bli enda mer stødig i den bobla og klare å holde den også i konkurranse. Klarer jeg det så har jeg kommet langt. I det siste så er det ikke poeng jeg har fokusert på, men hva jeg faktisk gjør mens jeg holder på. Og det jeg har lagt merke til er at samlingene og poengene blir mer stødig når jeg har flyttet fokuset. Så det er jo veldig bra. Jeg holder også på å jobbe med mental trening når det kommer til skytinga. Det er kjempe spennende. Er en del tungt fagstoff, men veldig lærerikt og jeg digger det rett og slett🤩

Kne skytinga mi i går

Det er ikke så lenge før jeg skal starte med middagen og gjøre det hyggelig her til alle kommer hjem. Så jeg får vel avslutte skrivinga.

Jeg håper alle der ute får en kjempe trivelig fredagskveld. Det skal vertfall jeg prøve å få😉

God helg folkens😃

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top