Tirsdagsmodus😃

God tirsdags kveld folkens.

Antibiotikakurene jeg startet med i gĂ„r har begynt Ă„ fungere litt. Ikke fullt sĂ„ smertefullt lengere, selv om det ikke er noe behagelig. Men super happy for at det gĂ„r fremover😃

I dag har Stig vĂŠrt borte pĂ„ kurs sĂ„ jeg har jobba med Ă„ fĂ„ ferdig dimont painting bildet som jeg har holdt pĂ„ siden i sommer. Trodde det jeg hadde igjen skulle ta meg et par drĂžye timer, men det tok meg 4.5 time i dag for Ă„ bli ferdig😅 Men endelig er det ferdig og jeg kan puste lettet ut. Skulle gjerne lagt ut bilde her, men det kan jeg ikke siden det er ei gave. Kan ikke ha noe av at vedkommende ser det, hehe. Tok meg 20 min pause inni der hvor jeg bakte muffins. Ja jeg er et kakemonster, hehe. Nei da, var ei frĂžken som syntes det var sĂ„ lenge siden vi har hatt muffins med ostetopping. SĂ„ da ble det det i dag. Var ei som var veldig fornĂžyd da ho kom hjem fra skolen❀

Mens jeg satt der Ă„ holdt pĂ„ ringte mobilen min. Det var fra sykehuset i Kristiandsund! Mandag 31.oktober kl.10:00 skal jeg under kniven med foten igjen. Og jeg skal vĂŠre pĂ„ sykehuset hele den uken. Om alt gĂ„r etter planen kommer jeg hjem til helga igjen, men erfaringsmessig med denna foten sĂ„ tror jeg det ikke fĂžr jeg fĂ„r se det. Kjente jeg ble litt stressa da jeg fikk datoenđŸ˜±Det gĂ„r sĂ„ fort til og det er sĂ„ mye jeg gjerne skulle blitt med pĂ„ uttover hĂžsten som jeg ikke fĂ„r blitt med pĂ„. Men men, det skal bli godt Ă„ bli ferdig med detta. Og jeg krysser fingerene for at det blir bra nĂ„đŸ€žđŸ»Har en plan for dagene jeg skal ligge pĂ„ sykehus. Bortsett fra Ă„ hvile sĂ„ skal jeg skrive en del hadde jeg tenkt pluss at jeg skal jobbe men fagstoffet rundt mental trening i forbindelse med skytinga. FĂ„r jo masse tid til Ă„ jobbe med det fremover en periode da sĂ„ har liksom spart litt pĂ„ det tid da. Er jo sĂ„ mye som skjer for tiden uansett at jeg finner liksom ikke helt tid til det, men da fĂ„r jeg MASSE tid😃

Vedkommende som skulle vÊre pÄ snappen til hodepinedagbok i dag var syk sÄ da steppet jeg inn der. Er alltid sÄ utrolig hyggelig Ä snappe der og skrive med masse flotte mennesker. Temaet er fortsatt hobby sÄ det passet jo bra med at det er skytetrening i dag tenkte jeg. SÄ kunne jeg snappe litt mer rundt dette.

Selv om jeg er rimelig tom i dag sÄ har jeg gÄtt rundt Ä vÊrt rastlÞs helt siden sykehuset kontaktet meg. Og klokka har liksom lÞpt fra meg. SÄ fÞler ikke at jeg har hengt med i dag. Er vel bare en slik dag!

Geitene har holdt pĂ„ Ă„ komme seg utenfor gjerde flere ganger i dag. PĂ„ tide med ny rundball. Kasta inn litt hĂžy til dem slik at Stig kunne ordne med rundball nĂ„r han kom hjem. Men har da fĂ„tt meg en god latter og noen lufteturer ut i regnet i lĂžpet av dagen da😂 Da jeg var innom hos hĂžnene sĂ„ oppdaget jeg at eggene som ligger under hĂžna som har ligget klukk en stund nĂ„ har begynnt Ă„ klekke. Gleder meg til Ă„ telle over og se hvor mange det ender opp med i morgen. Henger varmelampe og slikt der, men erfaringsmessig sĂ„ trives de best under sin mor. Har noen gode mĂždre blant hĂžnsa sĂ„ de har avlet frem flere sterke og flotte kyllinger. Blir mer hardfĂžre dem som blir fĂždt pĂ„ den mĂ„ten enn dem jeg har ruget frem i rugemarskina inne. Er vel siste runde med kyllinger nĂ„ fĂžr vinteren. Men skal sette pĂ„ i rugemarskina til vĂ„ren igjen. Skulle ha Ăžkt besetning noe da det ikke er nok egg her. Har noen som kjĂžper fast av oss og flere som har sĂ„ lyst pĂ„ egg fra her. SĂ„ skulle hatt litt flere hĂžner.

Ettermiddagen og kvelden har gĂ„tt veldig fort. NĂ„r frĂžkna kom hjem og Stig kom hjem sĂ„ var det middag som skulle ordnes og litt sĂ„nn fĂžr man dro pĂ„ skytinga. Tror jeg skal vĂŠre veldig syk fĂžr jeg ikke drar dit, hehe. Skulle sikkert egentlig vĂŠrt hjemme, men klarer ikke la vĂŠre. Har ikke noe feber Ă„ snakke om sĂ„ allmentilstanden er jo grei, bare litt slapp og sliten og har en del smerter. Men ellers er jeg sĂ„ frisk og fin atte, hehehehe😂

Ble helt utslitt etter skytinga. Det tok skikkelig pĂ„. SĂ„ nĂ„r frĂžkna hadde lagt seg sank jeg sammen i sofaen, helt Ăždlagt. SĂ„ nĂ„ skal det bli godt Ă„ bare slappe av litt fĂžr man kryper under dyna igjen😊 

Har du hatt en fin dag? 

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. FĂždt og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til MĂžre i mai 2017. Bor pĂ„ et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte pĂ„ smĂ„bruket vĂ„rt. NĂ„r du ikke finner meg pĂ„ gĂ„rden eller pĂ„ fjelltur sĂ„ bruker jeg mye tid pĂ„ skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fĂ„tt helt dilla og det brukes mye tid pĂ„ dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufĂžr. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for Ă„ lĂžses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top