Foten høyt med mark i ræva!

Ute er det strålende flott vær med blå himmel og sol, mens her ligger jeg rett ut på sofaen med foten høyt. Og rundt omkring på gulvet danser støvsugeren Erna flittig. Det klør i hele meg til å ut på tur i finværet når det er slik, men det får jeg ikke gjort noe med.

Det var godt å komme hjem i går ettermiddag, men det er ikke lenge jeg skal være oppe om gangen før jeg blir skikkelig uvel. Så blir kun sånne småturer rundt i huset. Har da blant annet fått både vaska doen, rensa og rengjort Erna ( støvsugere) og stelt litt med plantene inne. Så litt sånn småpusling blir det jo. Det er tungt å forflytte seg rundt i et gammelt hus med høye dørlister og ei trapp opp til soverommet som det er ganske smale trinn på. Jeg går ikke på krykkene opp den trappa for å si det sånn. Så når jeg skal opp til soverommene aker jeg på ræva opp trappa og drar meg bortover gulvet oppe for å komme frem dit jeg skal. Fikk Stig til å bære opp og ned litt for meg da slik at jeg slipper å træle med det også. Blir jammen svett og svimmel nok av å drasse på meg selv akkurat nå! Hadde litt feber i går kveld, så jeg må være litt ekstra forsiktig så det ikke blusser opp noe tull. Mitt store mareritt er at jeg skal få infeksjon igjen og må være på sykehus over flere uker slik som det ble sist. Så krysser det som kan krysses og tar det med ro i håp og tro om at ting skal gå riktig vei i det tempoet som er håpet på.

Kjedelig å ligge sånn når det er sååå fint vær ute og jeg aller helst skulle vært på tur!

Skulle egentlig på et kurs neste helg ( skyteintsruktør1) + at det skulle være skalldyraften da. Men styret bestemte av skalldyraften blir avlyst grunnet for lite påmeldte og kurset har jeg meldt meg av da jeg ikke er mobil i det hele tatt. Men de skal ha kurs igjen ved en senere anledning så jeg får melde meg på igjen da. Gleder meg alt nå.

Fikk en gledes nyhet i går da Stig henta posten. Der var det et brev fra politiet hvor søknaden om å kjøpe våpen var godkjent. Så det var bare å betale avgifta, noe jeg gjorde med en gang. Så da det er bare å vente på at papirene kommer og resten skal ordnes. Det blir stas. Er mange ganger jeg stiller meg dette spørsmålet; ” Skal undres på om pappa ville vært stolt av meg?”. Med tanke på skytinga altså! Han var jo ivrig fuglejeger og syntes det var gøy med sportsskyting i sine yngre dager. Så det er noe jeg tenker en del på, dette å kunne hatt en far som jeg kunne snakket med og tatt del i sporten jeg har blitt så glad i. Jeg har mange ganger tenkt at kanskje sitter han å følger med meg og heier på meg.

Bilde fra trening tidligere i høst

Ta meg ei lita pause fra skrivinga, begynner å bli veldig svimmel. Søren meg ikke noe rart man blir rar i topplokket når man stapper innpå med så mye sterke smertestillende jevnt gjennom døgnet, hehe.

Skulle egentlig ha vaska gulvene i 2.etasje, men jeg orker rett og slett ikke. Så jeg får bare bli møkkete av å dra meg over gulvet der en dag til, hehe.

Stig er så heldig at han har blitt kaldt inn til jobbintervju neste uke. Det blir spennende. Det er noe han brenner for selv så da får man bare krysse fingrene for at det går bra der.

Det går fort til Stig skal komme inn å lage middag og frøkna kommer hjem fra skolen. Så nå skal jeg benytte siste tiden med ro i heimen til å sove litt igjen.

Har du en fin torsdag? Opplevd noe spennende?

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top