Dag 3 på sykehuset- brå vendig i planene

Jeg har nesten ikke sovet i natt! Ikke på grunn av smertene for det har gått greit, men det er lyder alle steder hele natten. Og det er jeg veldig sensitiv på desverre. Pluss at jeg har blitt kobla opp på intravenøst. Og når jeg først dupper av så drømmer meg så merkelige greier at jeg ikke skjønner noe som helst. Men blitt sånn smådupping gjennom hele natten! Litt før kl. 7 våknet jeg av intense smerter så jeg kom meg ikke til doen en gang så da fikk jeg noe som skulle funke raskt mot smertene.

Var en av sykepleierne som ville at jeg skulle stelle meg og få på meg egene klær i stedet for sykehusklær. Så jeg møtte ho på halvveien. Men etter å ha ordna meg og slik så var jeg helt kaputt og ekstremt kvalm og svimmel så da frokosten kom klarte jeg ikke spise noe nesten.

Legen kom å snakket med meg først på dagen angående hvordan operasjonen hadde gått. De hadde tatt prøver for bakterier selv om det hadde sett veldig fint ut. Skal gå på en del medisin fremover for å være sikker. Jeg skulle jo egentlig være på sykehuset til fredag, men det ble endring i planene og jeg skulle få komme hjem i dag. Men har legetime igjen neste uke og skal også hit igjen om 2 uker.

Var skikkelig uvel først på dagen. Var ikke noe godt i det hele tatt. Ble trilla ned på rønken og da var jeg sikker på at jeg skulle spy. Fikk noe kvalmestillende som hjalp på litt da.

Fysioterapauten var innom, men ho humra bare litt da ho kom på rommet. Ho var bestillt hit for å vise meg hvordan man bruker krykker, men ho hadde jo vært hos meg for et år siden også så jeg trengte ikke gjøre noe i dag. Ble bare en kjapp prat i stedet.

Uttpå ettermiddagen fikk jeg lov til å sette snuten hjemover med taxi. Var så uvel dra jeg skulle dra så jeg måtte trilles ut med rullestol. Fikk med meg en haug med puter som jeg skulle ha foten på mens jeg satt i taxien. Er godt over 2 timer en vei og så lenge kunne jeg ikke sitte. Mens jeg satt der å ventet så kjentes det ut som jeg skulle besvime da det gikk så rundt. Men kom meg i taxien og kom meg hjem igjen. På veien måtte stoppe 2 ganger da jeg ble dårlig.

Stig hadde lagt middag til jeg kom hjem. Hadde ikke så veldig matlyst, men fikk i meg litt.
Nå ligger jeg rett ut på sofaen med foten i været og bare sløver. Krysser fingrene for at formen er bedre i morgen.

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top