Til fare for seg selv, ble avvist av DPS!

Da frøkna var gått til skolen var planen at jeg skulle legge sammen klesvask før jeg gikk å la foten høyt igjen. Stig startet å rive i gangen og kvesa til meg da jeg lurte på om han kunne flytte på kaffekoppen sin slik at jeg fikk plass til å legge sammen klær. Jeg skjønte fort at det var bare å skygge banen og hinket meg bort til trappa så jeg kom meg opp på soverommet igjen. Morgenstund har sjelden gull i munn her i huset, haha. Jeg fikk heller gjøre husarbeid etter han var dratt for å hente unger. Så jeg ble sittende i senga for å jobbe med litt kontorarbeid og masere skuldra litt i stedet først på dagen. Jeg gjorde lurt i å la Stig holde på for seg selv når han skulle holde på med gangen da han var mye lettere til sinns etterpå og fin å snakke sammen med og latteren satt lett og ledig til min store glede. Han hadde fått gjort en god del. Synes han er kjempe flink jeg når han begynner med noe. Baller selvfølgelig på seg med problemer da man begynner å pusse opp et rom. Planen var jo at vi skulle ta taket og veggene i gangen, men vi må ha elektriker til å ordne med et par småting. Pluss at det har vært gjort fort da de la gulvet så de har lagt gulvet utenpå på gulvlistene og lagt ny lyst utenpå der igjen. Så det ser ut som det ender med at vi må rive opp gulvet for å få gjort det skikkelig. Bra det ikke er store gangen sier bare jeg. Blir nok bra til slutt da. Skal stikke bortpå å bestille elektriker på mandag og høre på priser på gulv. Slipper heldigvis av øya for å ordne meg slik da vi har både elektro og byggevarer på øya. Hva er det vi ikke har her!?!

Han fikk melding fra sin fastlege i dag etter at det har blitt søkt om at han skal inn på DPS da han selv har innrømmet at han er til fare for seg selv og kan ikke garantere hva han gjør. (har tillatelse fra han å skrive dette) Dette var jo et slag i tryne for han når han er så langt nede. Jeg blir bekymra for han. Så det å bli avvist fra å få behandling der var ikke akkurat bra og hjelper ikke på situasjonen hans. Han går jo til psykiatrisk sykepleier og til en på familievernkontoret, men han ønsker selv å gå fast til en ortlig psykolog. Går jo ikke ann å kurere en tung depresjon (og litt mere) med å stappe i seg tabletter hele livet. Det er ikke så lenge siden han startet opp igjen på antidepisiva etter en periode uten og de første ukene gikk det veldig bra. Men har merket i det siste at den doseringen har jevnet seg ut og at det da blir litt mere svinginger igjen, noe som gjør det hele mere ustabilt!!!! Det er f… ikke holdbart synes jeg at man ikke får den hjelpen man trenger når man er så modig at man ber om hjelp. Jeg er redd for hva som kan skje i tiden fremover, for hva kan kan gjøre på grunn av denne avvisninga. Det blir jo veldig ustabilt for oss rundt han også når han sliter slik. Ender vel opp at man må ta det via akkutteamet og blir lagt inn enda en gang før de forstår alvoret!!! Vil det beste for min kjære og at han skal ha det bra for da har vi det bra.  Mange reagerer på at jeg/vi er åpene på dette og synes man skal holde slik for seg selv. Men hvorfor det egentlig? Psykisk helse er ikke noe å skamme seg over og er like viktig som den fysiske helsa. Så det er ingen grunn til at man skal legge lokk på noe slik, det blir jo ikke noe bedre av det!

Nei tilbake til noe mere hyggelig og lettere hverdagslig prat folkens.

Da han dro til fastlandet var det bare å svinge seg rundt og ordne med klesvask og stelle i heimen for helga. Ble selvfølgelig ikke like bra som det burde, men bedre enn det var. Hehe ikke så lett å svinge seg med vaskekosten på krykker. Sikkert et meget komisk syn vil jeg tro, haha. Vi skulle ha taco til middag så jeg ordne det meste før de kom hjem så Stig kunne slappe av med å steke kjøttdeig bare. Pluss at han var så snill at han ryddet opp etter middagen. Noe slaraffenliv ble det også selvfølgelig. Føler meg ikke i form for å si det mildt. Jeg har jo egentlig ikke lov til å gjøre så mye så jeg må jo prøve å høre litt på legene også, ikke sant!?!
Legene har tatt bein fra leggen og hælen for å lappe meg sammen igjen nedi foten. Skal ha en operasjon til. Foten har fått varige skader og gir meg begrensninger i hverdagen for resten av livet. Men det stopper ikke meg. Det betyr jo bare at man må finne løsninger og måter å gjøre ting på en annen måte så det er null stress. Var jo snakk om å amputere foten, men foten er der den.
Tenk at det alt er fredag. Dagene går så fort at man rekker jo ikke henge med nesten. Synes at uka har gått ekstremt fort.
Som jeg skrev så dro Stig for å hente sine barn i dag så i helga blir vi alle sammen i heimen igjen. Det blir hyggelig. Synes det er så hyggelig på spesielt lørdagskveldene hvor vi kan kose oss sammen med film, pizza, snop osv. Da koser jeg meg masse og klarer å slappe skikkelig av. Har hendt seg at jeg har sovna på sofaen på slike kvelder også da jeg får en slik indre ro av det. Nå skal vi selvfølgelig se på maskorama på lørdag, så blir vel såpass spenning at da sovner jeg ikke, hehe.
Har du noen helgeplaner?
Ønsker alle der ute en super duper helg fylt med masse latter og glede. Nå skal jeg få foten høyt igjen og tørke litt. Klærne er gjennomvåte av svette. GOD HELG!
Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top