Endelig en dag ute med dyra.

Endelig en dag ute med dyra.

I dag etter frøkna var gått til skolen hadde jeg hele gården for meg selv, bare jeg og alle dyrene. Hverdagen var tilbake. Og nå var hverdagen tilbake uten walker på foten så jeg hadde mere frihet enn jeg har hatt på evigheter. Ingen som var her å kunne si “pass på nå, dette er ikke bra for foten din” eller “har du lov til dette da”… Bare meg og mine tanker! 

Jeg kjente jo fort da jeg våknet i dag at formen fortsatt ikke var helt bra, men den var jo ikke verre heller. Så da jeg hadde fått frøkna av gårde og jeg hadde fått satt på dagens første klesmaskin la jeg meg nedpå sofaen litt før jeg gjorde noe som helt. Men det var ikke så lenge jeg lå der før jeg kledde på meg, tok med hundene og kom meg ut.

Jeg holdte på en godt stund i hundegården sammen med hundene. Plukka bæsj og lekte og styra på med dem før jeg ruslet borti til hønene.

Jeg har liksom ikke fått stelt med dem selv siden slutten av oktober. Så i dag var det endelig min tur til å sette i gang igjen. Jeg gjorde skikkelig rent hos dem og ordnet med mat og vann. Ble sittende der ei stund også og skravle med dem. Hadde jo kommet noen kyllinger mens jeg har vært “sykmeldt” så måtte jo titte litt ekstra på dem også . Det hadde minket med høner så det er på tide å bygge opp igjen besetningen litt. Så får nok sette igang rugemaskina snart. Vente til jeg har vært på innendørs LS i starten av februar slik at jeg er hjemme og kan følge med.

Etter jeg var ferdig hos hønene var det geitene sin tur for litt ekstra kos. Her er det jo Stig som står for foringen, men litt kvinnelig kos og samvær er det lenge siden det har blitt skikkelig av. Og det merka jeg fort. For de lurte veldig på hva det var for ei som satt hos dem og skravla. Så ikke alle var like villige til å kose og hilse på. Men kosa med et par av dem og satt der ganske lenge.

Før jeg gjorde meg ferdig ute rydda jeg litt og hentet flis slik at jeg kunne få pyntet hos marsvinene til frøkna også når jeg først holdte på i slike klær. Tok med ut gulvteppet fra rommet hennes og fikk panka det litt. Var mye støv og dritt i det så det trengtes.

Det var sinnsykt deilig å komme seg ut på den måten som jeg gjorde i dag. Det var jammen lenge siden. Men jeg ble sliten, veldig sliten. Om det er fordi jeg ikke er helt i form eller fordi jeg ikke har holdt på meg slik på ei stund aner jeg ikke. Kan være en blanding av hele situasjonen tipper jeg!

En rask og varm dusj gjorde susen etter alle dyrene hadde fått sitt. Kasta innpå mere ved i ovnen før jeg dro på butikken for å handle inn mat for uka. Det var egentlig ganske raskt gjort. Og her sitter jeg da og skriver.

Skal hente Stig på jobb i dag, men det er en stund til enda. Så da blir det å sitte her å skrive litt og slappe av før det blir full fart senere. Det er jo tirsdag og oppstart etter nyttår med skytetrening igjen. Gjett om jeg gleder meg da. Det har blitt alt for lite trening i jula og det plager meg litt. Kan ikke holde på å droppe treninger slik om man vil opp og frem, hehe.

Litt blek og sliten, men ved godt mot😃

Begynte plutselig å blø neseblod her. Jeg som aldri blør neseblod. Får vel ta det som et tegn på at jeg bør slappe av litt her.

Håper du som leser dette også har en fin dag.

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top