Kroppen skriker stopp!!!

Det går i ett fra tidlig til seint hver eneste dag og jeg har ikke rukket å sette meg ned for å skrive på lenge.

Lånte meg ei bok på biblioteket som jeg har hatt lyst til å lese i et par år nå, men ikke blitt. Det skal sies at jeg sliter med å lese bøker da jeg ikke klarer å få med meg hva jeg leser og trenger veldig ro for å kunne konsentrere meg nok til å få med meg hva jeg faktisk leser. 40min har jeg fått lest og 1.5 kapitell og etter helga må boka leveres inn. Så det sier litt om hvor mye ro jeg har hatt tid å gjøre slike ting.
Det har gått i ett med husarbeid, fjøs, hunder, skyting, barn og alt hverdagen bringer med seg. Tok meg tid til 25 min i badekaret for noen dager siden i stedet for en rask dusj og det var helt magisk for å si det mildt. Men ble dokø utenfor og sultene unger så det vare bare å få på seg fillene igjen.

Jeg ønsker meg noen som kan komme å vaske litt og lage middag et par dager slik at jeg kan hente meg inn igjen litt. Bruker all ledig tid til å hvile da kroppen min har begynnt å skrike om at jeg må stoppe opp og lytte til den og til legene om at jeg ikke er frisk nok til å holde på slik….. Legenes ord; «du er syk og skal ikke holde på mer en du er i stand til» «du må vel ikke bidra med gårdsarbeid og dyrestell håper jeg» «du trenger mere ro og positivitet rundt deg» «du må lytte til kroppen og fokusere på deg og din datter» osv osv osv….Men sånn er livet, man har forpliktelser og ting som må gjøres enten man vil eller ikke. Derfor ønsker jeg meg til jul ortlig nedvask av hus og noen som kan lage middag et par-tre dager slik at jeg kan hvile litt mer og noen til å hjelpe min kjære på gården til å stelle geiter og få i stand ting rundt om. Hehe koster ikke noe å ønske seg ting sies det og er sundt å dagdrømme litt.

Med en slik hektisk hverdag som det har vært siste ukene for meg så har jeg jo egentlig tusen spennende ting å fortelle dere her, men overskuddet til å skrive alt er det litt verre med. Men jeg er her og det skal skrives, må bare få ladet opp litt og få tid og ro først.

Håper alle der ute har en fin høst.

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top