Første farsdag uten far!

Sovn som en tenåring i dag og kom meg egentlig ikke ortlig ut av senga før klokka var 13 i dag. Jeg er rett og slett utslitt og trenger vel litt ekstra hvile. Er vel kombinasjonen med migreneanfall og foten tipper jeg. Det var godt å være lat i dag.

Det er jo farsdag i dag så det er dagen hvor far sjøl i huset får bestemme aktiviteter. Har har kosa seg med å spille først på dagen. Men da jeg stod opp fikk jeg velge om jeg ville sløve eller være med på skytebane da han også hadde lyst til å skyte litt. ( Godt at det ikke er bare jeg som spør om å dra dit) Så da var jo ikke jeg vond å be, hehe.

Ordnet litt utstyr og dro på skytebane. Jeg må innrømme at jeg var litt spent på hvordan det skulle gå siden jeg ikke er helt i form og kroppen føles som om den er helt tappa for alt av energi. Men fikk på meg utstyr og fikk lagt meg ned. Snille Stig bar våpenet og slik for meg. Ladet opp magasinene og begynte å skyte. Startet like gjerne med innertier på første skuddet og første serien ble på 50. Så jeg orket ikke å nullstille sjarmen og bare fortsatte å fyre av skudd. 15 skudd, 20, skudd, 25 skudd, 30 skudd…. Og alle havnet i 10ern. Begynte å bli litt sliten, men fortsatte. På neste serier ble det 3 niere og det hele endte på 347 poeng på 35 skudd. Jeg tenkte jeg skulle sjekke om jeg hadde sprukket eller om jeg klarte å holde det gående litt til så jeg fortsatte. Og på 50 skudd endte jeg på 494 poeng. Altså 6 niere og resten tiere. Så det er jeg fornøyd med. Tok en 15 skudd serie til slutt som endte på 150 poeng. Så sånn totalt hadde jeg 75 skudd der 6 skudd ble niere og resten tiere. Så det er jeg veldig fornøyd med med tanke på formen.

Men gjett om jeg ble kaputt. Det var knapt så jeg fikk av meg skytterklærne etterpå. Og da vi kom hjem var jeg skikkelig svimmel og uvel så da var det godt å komme seg oppi sofaen litt og slappe av før man skulle starte på middagen. Stig skulle hente hjem frøkna mens jeg ordna med middagen. Ble hjemmelaget pizza i dag siden det ikke ble det i går. Så kunne vi kose oss sammen med frøkna også med pizza og noe gøy på tven.

Tenker mye på pappa i dag. Første farsdag uten pappa. Det er ganske rart og tomt. Skulle ønske jeg kunne ta opp telefonen og ringe han, men det går jo ikke. Tenker også på Linnea som heller ikke kan gratulere sin far i dag. Jeg synes det er enda verre. Det å miste en foreldre når man er bare barnet, det kan jeg ikke forstå hvordan føles. Jeg vet jo hvordan det er å miste dem som står en nærmest, men ikke på samme måte. Så mange av mine tanker går den veien i dag. Men så har vi jo Stig i livet vårt da og det må vi ikke glemme. En kar som prøver så godt han kan å være en god stefar for frøkna mi, noe jeg setter stor pris på. En far for sine 2 håpefulle og en ektemann. Utrolig glade for at vi har han i livene våre.

Kjøpte iskake av isbilen i dag som vi har kosa oss med etter middagen.
Har du en far du har feiret i dag? Uansett om du fortsatt har en far i livet ditt eller ei, eller har en som er far til dine barn eller ikke, så håper jeg at du har hatt en fin søndag. Og til alle dere fedre der ute så håper jeg at dere har hatt en fin dag. Gratulerer med dagen til alle fedre.

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top