Aktiv start på uka- familieaktiviteter!

Var effektiv på formiddagen i dag. Stod opp en halv time før de andre for å å ordne med frokost før jeg vekte frøkna i dag. Og så fort ho var gått til skolen dro jeg og Stig borti Midsund for å få tak i brød til dyra og handle inn til middag i dag. Var vi ikke før kommet hjem svingte jeg meg rundt, eller hoppet meg rundt om man skal være korekt! Fikk pynte og ordna til marsvina til frøkna og lufta ut litt før jeg la sammen klesvask, vanna blomstrer/planter og fikk Erna ( støvsugern) til å moppe litt. Orker ikke krabbe på kne for å vaske gulv så da må man gjøre det enkelt, hehe. Har flere sting rett nedenfor kneet etter de tok ut bein fra der så er rett og slett fysisk umulig å gå på kne….. enda. Mens jeg holdte på rundt omkring i huset med husarbeid gikk jeg egentlig å venta på å høre fra elektrikern, men det lot vente på seg da det ikke kom noen i dag. Det er nesten som ei treningsøkt å holde på med slikt når man går på krykker og ikke får tutche gulvet med foten som er operert. Svetten renner og klærne blir bokstavelig talt kliss klass! Så da var det bare å prøve å få vaska seg litt og få på seg tørre klær når man var ferdig med «treningsøkta»! Er jo nesten som ei treningsøkt bare å få dusja med denna foten, haha.

Ble litt komi ut av det hele i dag mens jeg holdte på med husarbeid da. Jeg tenkte at nå skal jeg jammen få ut dessa skruvene fra veggen på soverommet. Men bitzene lå i kjelleren. Så først humpet jeg ned i kjelleren. Tok med klesvasken ned i samme slengen slik at jeg kunne få satt på den når jeg først skulle ned trappa. Der møtte jeg på Stig som bar det opp før meg. Måtte ha meg 1 min på ræva før jeg startet på turen opp i 2.etasje for å endelig få vekk disse utstikkerne fra veggen. Fornøyd med meg selv da jeg endelig kom opp… Helt til jeg tittet bort på veggen, det var jo ikke skruver der, det var små spiker!!! Neeeei tenkte jeg og måtte le litt av det hele. Da trenger jeg jo en hammer, og den ligger nede. Når jeg først var oppe tok jeg med litt ned. Der i blant laderen til pcen slik at jeg fikk satt den på lading. Så fikk jeg heller ta med meg hammer opp når jeg hadde fått nok en pust i bakken, hehe. Og sånn går no dagene for tiden. Ting tar tid, men jeg får jo egentlig gjort masse i løpet av en dag, det er bare at det tar litt lenger tid.

Frøkna hadde bestilt bakt potet til middag i dag så jeg måtte få dem innpå ovnen ganske tidlig slik at de kunne stå å godgjøre seg lenge. Vi skulle jo på skyting i kveld også så kunne ikke risikere at potetene ikke var ferdig i god tid før det, hehe. Er egentlig ikke trening i dag, men ble invitert med på trening av noen andre i klubben og da kan man jo ikke si nei, eller?

Bakt potet smakte helt nydelig i dag. Lenge siden vi har hatt det. Frøkna har bestilt det på bursdagen sin så blir vel bakt potet i romjula også.

Skytetreninga gikk litt bedre i går enn i dag, men gikk greit nok i dag også.

Nå har vi kommet oss hjem og jeg skal bare lade opp til sykehustur i morgen. Det blir spennede.

Har du hatt en fin start på uka?

 

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top