40 spørsmål og svar!

Mens jeg sitter her å venter på at baksten min skal bli ferdig så hopper jeg på trenden med spørsmål og svar.

 

1. Kan du beskrive deg selv med 5 ord?

Omtenksom, sta, glad, rastløs, nyrsjerrig

2. Hva har du alltid i veska? 

Almanakk, lommebok, tamponger, penal, medisiner

3. Hvilke nettsteder besøker du daglig?

vg.no   rbnett.no     gd.no   blogg.no   dfs.no   midsundingen.no.    kk.no    Facebook.no     nrk.no

4. Har du en melding eller en besked du aldri kommer til å glemme? 

Ja, fikk ei melding av en kompis sammen kveld som han avsluttet livet sitt på og det glemmer jeg aldri.

5. Har du vært i et helikopter?

Ja, 2 ganger. Første gangen var da jeg skadet meg på 1800 høyde meter i jotunheimen og måtte hentes med luftambulanse. Andre gangen var da jeg ble stukket av en veps før første gangen og fikk anafylaktisk sjokk.

6. Har du piercing? 

Nei

7. Har du tattoering? 

Ja har 5 stk. Den ene har jeg laget selv. Men har 2 stk som jeg er stolt over. Det ene er ei minnetattoering etter min mor og den andre har betydning til min datter.

8. Om du kunne valgt et sted å dra på ferie, hvor ville du reist? 

Jeg ville reist rundt i Norge. Er veldig glad i den norske naturen og alt norge har å by på. Ellers hadde det sikkert vært gøy å dra til Island en gang. Og for ikke å snakke om å ta hurtigruta langs hele kystlinja. Det hadde vært toppen.

9. Hvilke idretter har du vært innom?

Spilte håndball i 6 år i mine yngre dager.

Holdt på med hest i 30år. Så ble litt konkurranse før, men det er veldig mange år siden nå. Var hest for alle penga i VELDIG mange år.

Sykling. Var noen år jeg åndet kun for sykling og deltok på birken noen år.

DFS skyting. Holdt på i litt over 1 år nå og bruker ekstremt mye tid på det.

10. Hva er det siste du kjøpte? 

Julegave til ei venninne. Det siste jeg kjøpte til meg selv var nytt ullundertøy.

11. Hvor mange barn har du? 

1 datter og 2 bonusbarn

12. Hva var det siste som gjorde deg flau?

Da gubben fjerta flere ganger blant flere folk

13. Største frykt?

At noe skal skje med dem som står meg nærmest.

14. Hvor går din neste reise?

Den går til Stjørdal i februar på LS innendørs

15. Hvilket stjernetegn er du? 

Løven

16. Hva får deg til å gråte?

Hehe, det meste… Jeg er veldig emosjonell og gråter av alt fra barnefilmer til skrekkfilmer.

17. Hva savner du i livet ditt?

Mine foreldre

18. Hva er det første du legger merke til når du møter en ny person?

Hvilken utstråling de gir

19. Hva jobber du med? 

Jeg er 100% ufør, men hodet vil mere enn kroppen klarer så jeg har mange jern i ilden. Så jeg har flere verv, pluss at vi bor på en gård så alltid nok å gjøre.

20. Kan du leve av å blogge?

Hahaha, nei det kommer jeg aldri til å kunne gjøre. Det er noe jeg gjør kun for gøy

21. Hvilken dag er din favorittdag og hvorfor? 

Det må bli mandag. Da starter man en ny uke og har nye muligheter. Nye eventyr står for tur.

22. Sivilstatus?

Gift

23. Hva spiser du til frokost? 

Hm, det er jeg alt for dårlig på. Men prøver å kaste innpå en brødskalk eller noe for å få i gang magen.

24. Favorittdyr? 

Hm, det er vanskelig. Men det må bli hund og hest.

25. Skal du på noe ferie neste sommer?

Da er det Voss og landskytterstevnet som blir ferien.

26. Hvor har du vokst opp? 

Jeg vokste opp i Ringebu, midt i Gudbrandsdalen

27. Hvor høy er du?

176cm. Men holder vel på krympe nedover igjen snart.

28. Bryr du deg om hva andre synes om deg?

Nei, Det viktigste for meg er å være trygg på meg selv og stå for den jeg er. Så for andre synes hva de vil om det. Jeg endrer meg hvertfall ikke for andre. Jeg er meg!

29. Hva er det første du gjør når du er alene hjemme?

Vasker hus

30. Er du sosial? 

Jeg elsker å være sosial, men har mine begrensninger på grunn av sykdom og liten omgangskrets.

31. Potetgull eller sjokolade?

Helt klart sjokolade

32. Hvordan imponerer man deg?

Ved å være seg selv, være dønn ærlig og stå for den man er.

33. Drikker du alkohol?

Tar kanskje 3-4 vinglass i løpet av 1 år

34. Favorittplagg? 

Alt som er laget av ull

35. Hvor lang tid bruker du på badet om morgenen? 

5 min

36. Fjellet eller byen?

Fjellet

37. Hva bruker du helst penger på?

Dem rundt meg

38. Trener du og hva liker du best ved trening?

Jeg elsker å trene og trener når jeg har mulighet. Det jeg elsker ved trening er å kunne kjenne blodpumpa fungere, lungene jobbe og kjenne at kroppen fungerer.

39. Hva har du spist i dag?

En appelsin

40. Favorittmat?

En mør biff av hjort er noe av det beste jeg vet. Det er mye god mat og jeg liker det meste, men viltkjøtt slår det meste.

 

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top