Hektisk sommer på godt og vondt!

Hadde store planer om å skrive gjevnt og trutt her på bloggen gjennom sommeren. Men gikk det egentlig slik jeg hadde tenkt??? Ikke akkurat. Sommeren har løpt fra meg og føler jeg ikke har rukket halvparten av alt jeg hadde lyst til å prioritere i sommer. Det er rett og slett ikke nok timer i døgnet! Flere som kjenner seg igjen?

Fått litt farge siste 2 ukene

Jaja, her ligger jeg hvertfall å prøver å få ned noen ord.

Sommeren har bydd på my og mangt. Det har vært et stort tomrom etter hunden min Luna fikk slippe mere. Det har ikke gått en dag uten at jeg har tenkt på henne. Og hver dag holder jeg på å si feil navn til hunden Queen! Savner henne utrolig mye.

Har hatt ei periode i sommer hvor jeg har slitt ekstra med sykdom. Men nevrologen har satt meg igang igjen på noen medisiner så det går noe bedre nå heldigvis. Håper bare det holder seg slik fremover. Ikke noe gøy når man blir så dårlig at man ikke får gjort noe!

Startet jo med å male huset i sommer. Har til nå tilbakelagt 16 timer med maling. Mala garasjeportene, grunnmuren, gelendret på verandaen ( aldri få deg stor veranda med mange kroker og kriker). Og lenger har ikke jeg klart å komme enda. Jeg tørr jo ikke opp en stige så mannen må ta vegger over den høyden jeg ikke tørr. Er skikkelig pyse når det kommer til høyder. Skikkelig høydeskrekk for å si det mildt! Men det har vært mye dårlig vær her noe som har satt en brems for malingen så jeg er spent på om man i det hele tatt får mala ferdig eller om man må leve med et slitt stygt hus en vinter til dessverre.

Ulempen med å skulle skrive her etter flere uker igjen er at det har skjedd så mye, men jeg vet liksom ikke hvor jeg skal starte og hva jeg skal skrive om og da blir det fort rot. Men noen ganger så får jeg liksom behovet for å skrive ned det som popper opp i topplokket på meg.

Vi har jo akkurat vært på landskytterstevnet på Voss. Jeg er egentlig fornøyd med egen innsats i år. Hadde jeg bare ikke hatt den skjeve serien på 2.serien så hadde det gått til topps i klassen min. Men jeg havnet på en 16.plass av 170 stk i klasse 1 så jeg bør jo være happy med det. Jeg klarte hvertfall å slappe av og nyte det hele på en helt annen måte enn i Bodø i fjor. Jeg var mere spent på feltskytinga i år. Jeg har trent 1 gang og skutt 2 stevner på hjemmebane i år. Så det har vært VELDIG lite felttrening. Men jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle holde meg til min plan. Jeg skulle lage knepptrabell selv og følge den til punkt og prikke. ( “Ulempen med på skyte på grovtelt i stedet for fintelt er at det er forskjellige lengder på holdene). Jeg skulle bruke mine egene teknikker uten å søke råd og tips fra klubben meget gode feltskryttere. JEG SKULLE STOLE 100% PÅ MINE EGENE VALG DENNE GANGEN. Og jeg må si jeg var meget fornøyd da jeg var ferdig. Jeg hadde 22 treff av 30 mulige. Knepptabellen jeg hadde laget meg funka. Jeg klarte å kose meg med skytinga. Så da jeg humpet meg nedover igjen etter feltrunden så var det med et stort smil om munnen. Det ble selvfølgelig ingen topp 5 plass, men det var ikke målet med feltskytinga heller denne gangen.

Bortsett fra skytinga kosa vi oss masse de dagene vi hadde på Voss. Det var sosialt, god mat, is, mye bading, mye natur og kulturelle opplevelser og god stemning. Tross for at jeg var skikkelig forkjøla og febersyk første 2 dagene der. God gammeldags forkjølelse. Og det å få med seg kongelaget live var en helt utrolig opplevelse, helt magisk. Og favoritten vant det hele og ble skytterkonge. Vi var til og med innom å hilste på en av hundene vi har solgt som valp for et par tre år siden. Det var kjempe gøy å se hvordan den hunden hadde blitt nå.

Sommeren er ikke helt over enda. Det er fortsatt mye som skal skje før skolen starter opp 21.august. Så litt hektisk blir det en stund til for min sin del. Men fra september så roer ting seg. Det ser jeg frem til. Pluss at jeg har en overraskelse til dere i slutten av august, hihi.

Neste helg er det samlagsstevne. Det gleder jeg meg til. Når det er over så startet treningen på kneskyting for fullt. 1.oktober går jeg opp i klasse 2 og da blir det kneskyting på stevner også. Det skal bli spennende. Jeg kjenner jeg får sommerfugler i magen. Jeg gruver meg ikke, men jeg er fylt med spenning, glede og iver. Et steg nærmere for å nå mitt mål innenfor skytinga. Da blir det full fokus for å jobbe målrettet frem mot innendørs LS i februar. Det skal bli kjempe gøy.

Nei jeg får vel avslutte her og prøve å få meg litt søvn. Klokka bikker snart 12 og en lang dag venter i morgen også. Det er spådd STORE mengder nedbør et par dager så da må man passe litt ekstra på.

Natta folkens.

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top