Dag 1 på sykehuset- halloweengåter!

Det var vondt å stå opp kl. 06 i dag tidlig da det tok lang tid før jeg sovnet i går. Gruvde meg nok litt til i dag. Tvingte ned litt mat på morgenkvisten, men det smakte ikke akkurat så godt, akkurat i dag.

Da klokka bikka 7 var det bare å komme seg ut i bilen og sette snuten mot Kristiandsund. Var litt usikker på hva jeg skulle pakke med meg og ikke når det kom til ting jeg kan holde på med de kommende dagene og dette med verdisaker. Men endte med å ta med meg pcen min slik at jeg kan sitte her å skrive litt inni mellom og se på film og slik om jeg ønsker det. Tenkte som så at om jeg får enerom så går det greit, men havner jeg på rom med mange andre så sender jeg bare pcen med Stig og Linnea hjem igjen. Heldigvis så fikk jeg enerom denne gangen også. Ikke samme rom som sist jeg var her, men et litt mindre et. Sist hadde jeg utsikt mot hagen til sykehuset, men denne gang fikk jeg utsikt mot parkeringsplassen. Så ikke så spennende akkurat.

Det var sårt å si hade til mine kjære da de dro igjen. Og spesielt siden jeg vet at frøkna gravde seg litt til dette. Men det skal nok gå bra. Ikke så mange dagene jeg skal være her denne runda heldigvis.

Det har ikke akkurat skjedd så mye spennende her i dag så tiden har vært lang. Tittet litt rundt i korridoren, tittet ut, holdt på med fagstoff (skyting), tatt noen prøver og slike ting og egentlig bare prøvd å få tiden til å gå. Har vært ganske sliten i hele dag og kjent litt på migrene så har egentlig vært godt å bare slappe av i dag også.

Var så heldig at jeg fant en liten veranda på avdelinga her så jeg kunne trekke litt frisk luft inni mellom da. Det var godt. Nå er jeg dusja og skrubba med spesialsåpe og fått på meg sykehusuniformen, inkludert de vakre trusene man får tildelt her.

Som sagt så skjer det ikke så mye her. Har jo mulighet til å se på tv, men jeg er ikke det største tv mennesket så da blir det litt andre ting. Måtte kjøpe meg et Donald blad som jeg kosa meg med i ettermiddag da. Og fant masse gåter bak i bladet som jeg med min humor fikk mye latter av. Dele noen av dem her med dere.

Spøkefugl
Fordi de fryser. De har jo bare et laken på seg
Fordi han var gammel nok til å flytte hjemmefra
Nå må dere spise opp maten, slik at dere blir like store og stygge som pappa.

Nå går det fort til det er kveldsmat her. Føles ut som man ikke gjør noe annet enn å spise her + at man er mye i ro. Blir vel enda rundere etter dette er over! Blir nok tidlig natt i dag. Skal faste fra midnatt. Så får man bare krysse fingrene for at operasjonen i morgen går som planlagt.

Håper alle der ute har en fin start på uka og en trivelig kveld.

 

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top