Aktiv start på uka!

Før man viste ordet av det så var det mandag igjen. Helga har gått veldig fort. Og dagen i dag har egentlig vært hektisk nok ei stund.

Jeg var egentlig stup trøtt da jeg våknet av vekkeklokka til Stig 06:30 så jeg ble liggende i senga å sløve og lese nyheter til klokka mi ringte. Men da var det bare å sprette opp og starte dagen med å få stelt hunder og gjøre frøkna klar for skolen.

Hadde ikke før frøkna gått til skolen så var det bare å slenge seg rundt. Det gikk ikke ann å ligge på latsiden i dag selv om både foten og hodet sa noe annet til meg. Stig kom å henta meg slik at jeg fikk henta bilen og kunne dra å levere det våpnet Stig brukte på stevne i helga før jeg stelte og ordna med dyrene til den store gullmedalje. Klokka gikk fort. Før jeg ruslet inn igjen måtte jeg fylle på olje på bilen da den sa fra at den var sulten først på dagen. Jeg luktet ikke akkurat godt etter å ha holdt på i fjøset og rundt omkring ute på gården så det bare rett i dusjen med meg før jeg måtte gjøre litt husarbeid.

Skulle bort en tur på ettermiddagen så måtte liksom få gjort unna mest mulig før det. Og nå var den «nye» ferga kommet som skal gå mellom Dryna og Brattvåg. Ei lita gammel ferge som bråker og er rett og slett elendig på MANGE måter. Gruver meg til jeg skal være med den når det blir litt sjø for selv om det ikke var noen bølger å snakke om i dag så ble jeg båtsyk!!!
Det var godt å komme hjem utpå kvelden og bare slenge seg nedpå sofaen for å si det slik, hehe. Har kjørt bilen full av små frøkner som har vært ute på gøy. Jeg fikk litt tid for meg selv en times tid og det var deilig å få ei slik pause gjennom en hektisk dag.

I morgen skal jeg til Kristiandsund på kontroll med foten. Jeg gruver meg faktisk veldig da foten ikke er noe særlig god så jeg er redd for hva de ser og finner ut. Men jeg får bare krysse fingrene, ikke noe annet jeg får gjort.

Jeg har holdt på å dele noen gåter på snappen min i det siste. Og det har blitt veldig populært så jeg får fortsette å dele gåter helt til jeg ikke kommer på flere gåter å dele. Det er jo gøy da at så mange prøver å gjette og kommer med tilbakemeldinger på at de synes det er gøy at jeg gir dem litt hodebry.

Nei nå skal jeg slappe av og roe ned her. Håper du har hatt en fin mandag der du er.

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top