Skulle gjøre noe av det viktigste vi damer kan gjøre i dag!

Dagene går så fort og før man vet ordet av det så er man kommet til midt i uka alt. Onsdag, eller lillelørdag som noen også kaller det.

Startet dagen slik jeg alltid gjør, eller nesten hvertfall. Jeg pleier å være den som står opp først, men ikke i dag. I dag var Stig oppe før meg. Men startet med å ordne med hundene og kattene, få opp frøkna og sørge for at ho skulle bli klar for en ny dag på skolen. Ganske rutinemenneske på morgenkvisten!

Når jeg hadde fått frøkna av gårde til skolen var det litt kontorarbeid som stod for tur. Sitter som leder i blant annet ei velforening her jeg bor og da er det litt småtteri og holde på med titt og ofte. Og når jeg først satt foran pcen å jobba måtte jeg jo se om jeg skjønte mere av blogg.no. Det ble plutselig mye nytt å sette seg inn i da det ikke fantes så mye “duppeditter” på miniblogg, hehe. Litt klokere klarte jeg da å bli, men fortsatt mye jeg ikke skjønner helt. Det kommer seg nok.

Jeg pleier egentlig å hvile en del først på dagen på hverdager for å klare å ha energi til å komme gjennom dagen. Men har så vondt i en muskel i nakken at det å bare ligge der gjør ikke ting noe bedre. Så litt bevegelse og tøy og bøy for å prøve å løsne opp igjen der var det som var riktig for meg i dag.

Det store med denne onsdagen var at jeg skulle ta bussen inn til Molde da jeg skulle til legen. Det var tid for 6 månderskontroll med celleprøve igjen. Fjernet store deler av livmorhalsen for et par år siden og det såg bra ut ei god stund, men så begynnte det å bli endringer igjen så må gå til jevnlige kontroller for å følge med at det ikke utvikler seg for mye igjen. Men legen fikk ikke helt til det han skulle så jeg må vidre til gynekolog å få ordnet det. SÅ HUSK Å SJEKK DEG NÅR DU SKAL!!!!!!!!! Kan ikke si det mange nok ganger, eller høyt nok hvor viktig det er å sjekke seg for å forebygge kreft i våre private steder!

Det merkes at det går mot høst på temperaturene ute. Ikke at det har vært noen bra sommer hos oss i år. Det har bøtta ned litersvis i hele sommer og ikke vært noen temperaturer å skryte av desverre. Men de siste to dagene har det vært en annen trekk i lufta. En trekk som gjør at man får lyst til å krype inn i noen varmere klær og begynner å tenke på at det snart er på tide å gå gjennom kles skap for å se om man har nok ull til høst og vinter. Jeg digger høsten så jeg synes det er godt når man får en liten annen trekk i lufta enn det er om sommeren. Og ofte blir jo været ganske greit også😉 Er hvertfall det denne uka, solbrillevær🌞 Ble varmere når man kom til byen så fikk svetta litt, hehe😝


I  byen i dag var det en del folk. Det lå inne et kjempe stort cruseship. Jeg ble sittende å nyte været og bare se på shipet før jeg skulle til legen. Ganske mektig MSC Virtuosa🙌🏻 Da shipet skulle dra og hadde blåst i hornet begynnte det å spille opera. Jeg ble helt bergtatt jeg. Måtte google det og dæven sier bare jeg…. Det er hva man kaller et crus🤩 Selv hvor mye landkrabbe jeg er så kunne jeg tenkt å bli med detta på en tur🌞 Spammet ned snappen min med det😂


Nå er jeg endelig på tur hjemover og sitter på bussen og bare slapper av. Gleder meg til å komme meg hjem til mann og barn. Er spent på å høre om skoleturen frøkna har vært på i dag. De skulle på rundtur på nordøyvegen og kose seg🌞 Fikk god tid til å skrive litt her mens jeg slapper av hjemover. Men nå får jeg vel avslutte her og se om det blir slik jeg tenkte.

Håper du som leser dette har en super duper dag🌞

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top