Operasjon i går, stevne i morgen og fredag. Kontraster i hverdagen!!!

I går var jeg på sykehuset og hadde en operasjon. Det var noen forsinkelser der så kom ikke hjem før utpå kvelden. Var helt utslitt da vi kom hjem. Kjenner det i dag også at jeg er litt sustete i hodet og sliten etter å ha ligget i narkose. Skal ta det litt med ro de neste dagene, men har ikke så veldig mye smerter eller noe slik så går greit. Mulig jeg hadde kjent mere om jeg ikke tok smertestillende da, hehe.

Har akkurat fått vaska litt på badet og ligger her i sofaen og skal prøve å skrive litt tenkte jeg. Men ender vel med at det ikke blir lagt ut før i kveld da jeg ikke kommer til å skrive ferdig her nå…..Tror jeg!

Vi fikk jo andeunger for noen dager siden, men de er blitt borte. Stakkars mora og andrikken har gått rundt å leita, men ser ikke ut som de dukker opp igjen. Det var kjempe trist da jeg håpet å få utvide flokken siden vi har bare 2 ender her og jeg gjerne skulle hatt 6-8 dyr.

Har kommet en gjeng med kyllinger da som jeg har ruget frem i rugemaskina. Så da får man øka besetningen hos hønene hvertfall. Så får jeg se om jeg kjøper inn flere ender.

Har en plan om å komme meg nedi kjelleren for å lade opp noen flere skudd. Men først tror jeg at jeg skal hvile litt. Har fått gjort unna litt på morgenkvisten alt. Rydda klesvask, rydda oppvask, pynta i kattedoen, ordna frokost til frøkna, hjulpet ho med lekser og fått ho til skolen, lufta og stelt hunder, gitt mat til killingen, vaska badet og rydda litt. Så da er det vel lov å ta seg en liten cowboystrekk tenker jeg før jeg setter i gang med litt mere. Planen for dagen er å få stelt hønene, holdt på litt mere med hjemmelading, ordna med dyra og plutselig må jeg starte med middagen før mine kjære kommer hjem fra jobb og skole.

 

Jeg får ta igjen skrivingen senere.

Jeg kan ikke akkurat si at jeg lar meg stoppe av helsa når jeg skal legge meg ned for å skyte 2 dager etter operasjonen, hehe. Har hvertfall fått ladet opp så jeg har nok skudd til i stevnet i morgen og på fredag. Har vel nok til trening neste uke også tipper jeg.

Har fått gjerda inn rundt andedammen i dag. Har liggende mange kompostgrinder.. Sånne grønne og mange sånne stenger til å binde opp eks tomatplanter osv. Så jeg har bare gjerda inn med kompostelementer og brukt slike stenger som stolper. Er veldig enkelt og fort gjort når man gjør det på den måten. Og det er enkelt å ta ned om man skal flytte det igjen. Har en plan om å snekre et andehus til i løpet av helga eller starten av neste uke. Kommer litt ann på formen og hva vi skal finne på i helga.

Til middag i dag ble det lasagne. Ikke så ofte vi har det egentlig så det er veldig godt når vi først har det. En av favorittene til mannen.

Ettermiddagen/kvelden har gått fort. Har egentlig ikke gjort noe spesielt. Bare hatt det gøy og kosa meg sammen med mine. Men nå er det på tide å lade opp til en ny dag fylt med nye muligheter. Og så er det jo stevne i morgen. Det blir spennende.

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top