Gladmelding!

Så fort jeg hadde fått frøkna til skolen i dag, stelt hundene og marsvina så startet jeg dagen med time med nevrologen. Vi sendte inn søknad på å få CGRP- hemmere på blå resept siden jeg har såpass dårlig virking av det vi har prøvd ut så langt. Det gikk ikke lenge før jeg fikk melding fra helfo om at søknaden var innvilget. Gjett om jeg ble glad. Er fortsatt 4 uker til jeg skal sette min første dose. Men dette er en lykkens dag at dette gikk igjennom. Er liksom ikke noe man betaler for selv så lett da ei dose koster over 5000kr. Nå krysser jeg bare alt som kan krysses for at dette fungerer på meg!

Når Stig var kommet hjem etter å ha kjørt ungene til fastlandet igjen, kastet jeg meg rundt. Dro å fikk kopiert opp invitasjoner til Skalldyraften for velforeninga, kjørte ut til alle postkasser som skulle ha ( 167 postkasser) før jeg stakk på butikken for å handle inn til uka og plukke opp vinterdekkene til bilen. Jeg skulle virkelig ikke holdt det tempoet jeg gjorde i den formen jeg er i. Jeg vandret rundt kritt hvit, svetta  og var sikker på at jeg skulle besvime flere ganger. Det var skikkelig ubehagelig! Men nå har jeg vertfall fått gjort unna det som stod på planen min for i dag. Da jeg kom hjem var Stig så snill at han hjalp meg med å få inn varene og ville stelle hønene for meg slik at jeg kunne gå inn, rydde varene på plass og slappe av litt. Og her sitter jeg i sofakroken og prøver å krote ned noen ord. Har en plan om å støvsuge sofa før jeg begynner på maten. Men jeg har god tid og da var det godt å bare slenge seg nedpå her litt og roe ned litt.

Jeg skrev i et tidligere blogginnlegg at når jeg ligger å skyter og går inn i min egen boble så er det nesten som meditasjon for meg. Det å sitte sånn å skrive er også en måte og bare senke skuldrene, få ting litt ut av tankene og bare være til stedet. Jeg kan jo ikke bare vandre hen når jeg sitter her å skriver. Da er jeg avhenging av at jeg senker skuldrene, slapper av og er til stedet i det jeg gjør! Så det kommer jo noe godt ut av at jeg tar meg en liten stund her, hehe.

Hvordan er din start på uka?

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top