Er vi blitt avhengig?

I går mens jeg satt på venteværelse hos legen ble jeg sittende å titte på en lapp hvor det stod at man skulle bruke venterommet til et pauserom og roe ned. Så fin en tanke tenkte jeg og tok meg selv i at jeg skulle senke skuldrene, puste og bare være til stedet og slappe av. Mens jeg satt der å tittet rundt meg og tok innover meg både bilder og tekster som stod her og der, kom det og gikk det folk hele tiden. Det var stadig folk som satt på venterommet! Og det jeg la merke til var at så fort de satte stumpen nedpå stolen dro de frem mobilene og tittet ivrige ned i den, både yngre og voksne. Der satt jeg som den eneste uten mobil! Det fikk meg til å tenke…..Skikkelig bombe at jeg begynner å gruble slik, hehe😝

Hvorfor er det slik at vi er blitt så opptatt av denne lille duppe ditten? Hvorfor klarer vi ikke bare sitte der og gjøre ingenting lengere? Det kan da ikke være sundt å skulle være påkoblet hele tiden, eller? Er det blitt en avhengighet? Er vi egentlig klar over at vi er blitt slik? Hva kan vi gjøre for å snu det? Bør vi snu det? Osv. osv. Det er slike spørsmål som dukker opp hos meg da!

Jeg kan jo ikke snakke for alle andre, kun for meg selv😊 Men jeg tror at det er viktig at man selv er bevist på å koble av fra slike ting gjennom dagen. Det er ofte at jeg tar meg selv i at jeg burde legge vekk skjermen. Oii tenker jeg, nå har jeg ikke fokuset der det bør være. Bare være til stedet. Kanskje til og med kjede seg litt, det er bare sundt. For min del er det vertfall sundt og bare gjøre ingenting. Vil du vite hvorfor? For meg er det sundt fordi det er i disse øyeblikkene jeg faktisk kjenner etter hvordan det står til med kroppen! Jeg legger merke til spenninger, om jeg er stressa osv. Jeg setter i gang tankene og fantasien får løpe fritt. Og det tror jeg er sundt!!! Det å bare være til stedet i seg selv litt. Gi seg selv litt pusterom til å bruke andre sanser og hjerneceller. tenker at man må ta seg selv i nakkeskinnet litt innimellom og gjennomføre. Ikke bare tenke at ” nå burde jeg egentlig legge fra meg mobilen” uten å gjøre noe med det.  Hva tenker du?

Nå skal jeg vertfall få på meg litt mer klær og komme meg ut en tur. Det er nydelig høstvær her i dag og da må man prøve å nyte det litt i mellom slagene her🌞

Håper du har en super duper dag🌸

 

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top