sykehuset 2 dager på rad!

Det har vært 2 meget lange dager og jeg er helt ødelagt. I går var jeg på sykehuset i Kristiansund på kontroll etter operasjonen i foten. Fortet meg dit så fort jeg klarte.  Først var jeg på rønken så til legen. Legen sa at det så ut til at foten gror slik den skal så det er jo bra. Legen sa også at foten aldri vil bli helt i orden, men håpet var at jeg skulle få mindre smerter. Jeg har fortsatt en del smerter. Skal på kontroll igjen i august og om det ikke er mindre smerter til da så blir det CT. Så var det bare å forte seg hjemover. Var litt stresset siden killingen skal ha regelmessig mat og dyr skal stelles. Var en sulten og glad liten fyr som ventet meg da jeg kom hjem.

I dag var det samme rottereset en tur til til Kristiansund og sykehuset. I dag var det time hos OCH for å begynne å ordne med ortopediske fotsenger. Men det var ikke nok fikk jeg beskjed om. Så jeg skal få både det og en skomaker skal ordne yttersålene på sko slik at ting blir enda bedre. Og heldige meg skal få det til begge beina. Jeg har jo plager med den foten som ikke er operert også med artrose og litt sånn, men foten tørr ikke legene operere på grunn av at høyrefoten ble som den ble. Det må ordnes noe papirgreier og jeg må få tak i et par nye sko som skal fikses. Blir nok ikke før etter sommerferien nå, men det skjer ting hvertfall. Jeg gleder meg sinnsykt til disse skoa er klare til bruk. Det vil bli noe helt annet å gå med enn slik det er i dag. Da vil jeg kunne rulle litt med foten og ting blir bedre for hele skrotten. Jeg begynte nesten å grine da jeg fikk beskjed om at jeg hadde rett på å få ordnet en god del når det kom til sko, jeg ble så glad.

Når jeg var ferdig der var det bare å forte seg hjem. Jeg var så sinnsykt trøtt så jeg måtte stoppe et par ganger og trekke frisk luft. Da jeg kom til fergekaia sovna jeg og sov i 45 min. Var ingen god tur hjem for å si det sånn. Hjemme at killingen fått av seg bleia og tissa og styra på. Så det var bare og brette opp armene og få vasket opp etter han og gi han mat før jeg kastet meg rundt og hentet gubben på jobb. Gjett om jeg var glad for at det ikke var noe avansert middag jeg skulle lage i dag, hehe. Pølse og stappe. Fikk ikke i meg så  mye mat på grunn av at jeg var så sliten og kvalm. Kræsja på sofaen i 10 min før jeg måtte ordne med hundene og frøkna ville finne på noe.

Nå endelig har jeg kommet meg oppi senga. Jeg er så sinnsykt utslitt, det er virkelig ikke noe godt. Har litt planer i morgen også, men må droppe et par av dem og prøve å hvile litt også når jeg har fått gjort unna det jeg må. Hadde egentlig planer om å få pressa noen hylser i morgen, men jeg vet rett og slett ikke om jeg klarer. Blir så skuffa over meg selv når jeg tåler så lite påkjenninger, men jeg får liksom ikke gjort noe med at jeg er syk heller. Må bare godta situasjonen og gjøre det beste ut av det.

Skulle egentlig vært til fastlegen før helga, men jeg vet rett og slett ikke om jeg har energi til å komme meg dit. Jeg har fått en liten kul på magen som jeg mistenker er en liten brokk. Den har vært der i 1 uke nå og blir hverken bedre eller verre. Den er bare rar, merkelig, ikke spesielt vond, men det svir litt inni mellom. En rar liten sak med andre ord. Jeg skal jo opereres på sykehuset i Molde på tirsdag så om jeg ikke har kommet meg til lege innen den tid så får jeg spørre der om de kan titte på den.

Nei nå får jeg avslutte her. Må sove litt. Skal opp å mate killingen i natt pluss at vekkeklokka står på litt tidligere i morgen.

Håper du som leser dette har hatt en fin dag.

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top