Lekte polfarer i natt😂

Det ble seint i går før vi var hjemme. Klokka var godt over 23 før vi trilla inn på gårdsplassen etter en lang kveld borte på stevne. Men vi kosa oss masse selv om det ble en del venting på ferger på tur hjemover. Jeg skøyt helt greit og endte med 246 og 346 så det var helt ok. Kjempe stolt over frøkna som skøyt med reim for første gang borte i går. Ho var fornøyd selv også så det var gøy. Jeg og Stig ble sittende oppe litt før vi tok natta så ble ganske seint.

Litt kaldt på soverommet i natt😂

Sov lenge i dag. Våknet ved 07.30 tiden og ruslet ned for å gå på do før jeg la meg under dyna igjen for en liten stund. Alle lå å dro seg lenge i dag. Så jeg disket opp med egg og bacon til frokost til oss i dag og kosa oss med julekalender på tven mens vi spiste. Det var hyggelig.

Selv om vi lå lenge i dag så har man da fått gjort litt i dag også. Var på byggevare foretningen for å få tak i et par lister som manglet og litt maling før vi dro på butikken og handlet inn helgekos og litt til etter helga. Jeg skulle jo egentlig innom posten og posten noen julegaver og julekort i dag, men de ble glemt igjen hjemme så det må jeg huske å gjøre rett etter helga slik at det kommer frem til jul.

Når varene var kommet på plass i heimen ordna jeg og frøkna pepperkakehus. Ho som gjorde det meste da. Jeg bare limet sammen huset. Kjøpte sånne ferdig elementer. Gjorde det i fjor også, men det var ødelagt da vi åpnet esken. Men i år var det heldigvis helt og fint. Så da er pepperkakehuset kommet på plass også. Skal pynte pepperkaker i morgen. Blir fort slitsomt om man skal ta alt sammen på en gang. Greit å fordele det litt slik at det blir mere kos og morro å holde på med.

Nå har frøkna ruslet opp på rommet sitt litt og gubben har sovnet på sofaen. Jeg har akkurat hatt ut hundene slik at de kan få lufta seg litt i snøen. Sitter her og nyter varmen fra vedovnen mens jeg skriver litt. Skal straks starte på middagen. Skal ha hjemmelaget pizza. Er liksom standar det på lørdager her i heimen.

Har du en fin dag?

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top