Kunsten å glede seg!

Ble en lang dag i går så ble dårlig med skriving her da. Var til Ålesund på sykehuset der på brystdiagnostisk senter for å få oppfølging på denna kulen i brystet. Så måtte gjennom full screening igjen før jeg skulle inn til samtale med kirurgen. Kulen er heldigvis ikke farlig, men den må fjernes da de ikke ønsket at den skulle være der. Skal få vente til jeg er ferdig med å gå på krykker siden jeg kunne bli litt øm noen dager og er avhending av musklaturen her jeg hopper rundt. Men det skal bli godt å bli kvitt den.

Var ikke så mye annet vi rakk før vi måtte forte oss for å rekke ferge hjemmover. Var litt tett tidsjema i går! Frøkna var så snill at ho ordna suppe til vi kom hjem. Det var godt og nytt å komme hjem til at barn har laget middag. Så det gjorde selvfølgelig mammahjertet stolt. Var bare å hive i seg litt før man måtte dra videre. Stig dro til skytebanen mens vi dro på noe greier i forbindelse med skolen før vi dro til skytebanen også.

Var rimelig godt å synke sammen da vi endelig kunne komme hjem i går. Ble tidlig natt for å si det på den måten da, hehe.

Våknet opp til strålende flott vær i dag også. Det er knall blå himmel og strålende sol ute. Blåser litt da, men ikke så mye som det har gjort. Jeg har brukt dagen på å pleie meg selv litt, klippe litt klør på hundene og få gjort litt husarbeid. Dagen går fort selv om jeg ikke holder på slik jeg er vant til. Har hatt huset for meg selv i dag. Stig har vært borte i hele dag så da har det vært kun meg og dyra.

Er ikke så mye spennende å skrive om. Dagene går veldig på rutine og jeg holder stort sett på med diverse småtteri i heimen. Begynner å kjenne at jeg gleder meg skikkelig til å komme meg ut på tur. Bare få på meg turskoene eller joggeskoene og komme meg ut akkurat når jeg vil og hvor jeg vil. Men “tørr” liksom ikke la tankene gli for mye den veien for det er noen uker til enda og jeg er litt redd jeg kan bli litt deppa om jeg tenker for mye på det jeg ikke kan gjøre for tiden. Da er det bedre å fokusere på alt man kan og alt man får til i stedet for å dvele for lenge ved det man ikke kan. Men jeg gleder meg og teller ned så ser virkelig frem til det.

Har meldt meg på stevne da i starten av desember. Eller vi skal på stevne hele gjengen så det blir gøy. Desemberstevnet i Rauma på 50m bane innendørs. Er så heldig at Stig og Linnea hjelper meg å bære det jeg trenger så jeg kan være med å konkurrere. Det gleder jeg meg kjempe masse til. Får vel mange lange blikk da når jeg kommer på krykker og med foten min og skal legge meg ned for å skyte, hahaha. Selve skytinga går jo bra, er jo bare at jeg må ha hjelp til å bære fra a til b. Det skal bli kjempe gøy vertfall. Er igjen 3 uker til da så har litt tid på meg. Synes det er så dumt at det er så lite innendørs stevner rundt her. Klør i hele meg på å dra på stevner. Må ha litt stevnetreninger før man skal på innendørs LS.

Det er så mye jeg gleder meg til og som jeg har å se frem til for tiden. Føles litt som om ting står på vent for tiden, men at det skal skje mye i månedene som kommer. Stevne i Rauma, Stig skal begynne å jobbe, til å slutte å gå på krykker og kan komme seg ut på tur, det er snart jul, frøkna har bursdag i desember, nyttår, samlagsstevnet i januar, jeg og frøkna skal på innendørs LS, plutselig er det vår, ny bil før sommeren, osv osv osv…. Det er så mye sånne ting som er fordelt utover som jeg gleder meg masse til. Jeg er jo en person som generelt er lett å glede og det beste jeg vet er sånne små ting i hverdagen siden det er dem som lager det store bildet. Men det skal jo også være en del store ting som skal skje. Så jeg føler jeg har det meget godt for tiden med tanke på alle sommerfuglene som svermer rundt inni meg.

Ja jeg føler sterkt, både det ene og den andre veien! Er vel en av disse fantastiske greiene ved å ha ADHD og at jeg er høysensitiv. Men jeg liker det. Jeg liker å kunne føle meg som et lite barn på juleaften over både det ene og det andre. Kjenne den lykkerusen som går gjennom kroppen over alt som er positivt. Er selvfølgelig ikke godt å kjenne på vonde følelser, men det er viktig. Man skal liksom føle på alle følelser og kunne håndtere dem. Og jeg synes jo at menneske hjernen og kroppen er noe veldig fascinerende så jeg elsker å kunne utforske meg selv og jobbe med meg selv og forstå meg selv. Jeg er sikkert rar, men jeg synes det er spennende. Flere som synes det? Er det ikke gøy å kunne forstå hvorfor man tenker og handler som man gjør? Kunne forstå hvorfor man gjør akkurat slik og hva man kan gjøre for å endre det og utvikle det. Jeg blir en smule engasjert når det kommer til slikt. MEN HUSK, DU KAN GJØRE TING FOR Å ENDRE DEG SELV, MEN IKKE ANDRE MENNEKSER. MAN HAR ET EGENT ANSVAR FOR SEG SELV OG SKAL IKKE LEGGE PÅ SEG TING FOR ANDRE. Det får hver enkelt gjøre selv eller sammen med profesjonelle.

Trodde jeg egentlig ikke hadde så mye å skrive om i dag, men når jeg bare begynte å filosofere så rant det ut litt likevel.

Det går fort til det kommer folk hjem her så jeg skal snart få gjort unna siste rest i heimen. Blir taco til middag i dag. Det er godt. Hva skal du ha til middag?

Gleder meg til ei helg med huset fullt av latter og glede. Elsker disse helgene hvor vi er samlet alle sammen og huset fylles med liv. Selv om vi ikke finner på så mye hver helg så er det noe egent bare det av vi er her alle sammen og man har folk rundt seg.

Håper du og dine får en strålende flott helg også. GOD HELG.

 

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top