Slik jobber jeg med meg selv!

Hadde liksom store planer for dagen i dag. Mye forskjellig jeg hadde tenkt å sulle rundt med og få gjort. Men kroppen har liksom sagt stopp så dagen gikk egentlig med til hvile og ta livet med ro frem til frøkna kom hjem fra skolen. Det har vært mye påkjenninger for kroppen siste tiden på grunn av bortgangen til pappa, det har vært mye å gjøre, Stig er inne i en dårligere periode igjen… Og alle slike ting gjør sitt med kroppen når kroppen ikke er helt frisk fra før. Så noen ganger må man bare rett og slett stoppe opp og lytte til hva kroppen trenger. Og denne gang roper den høyt med sterke smerter og utmattelse. Og da er det kun 1 ting å gjøre……Lytte til kroppen og bremse opp litt!!! Så på dagtid i dag har jeg hvilt mye, fått gjort litt småtteri i heimen, stelt høner og egentlig bare drevet dank som man sier.

Men man får jo en del tid til å tenke når man ikke holder på med alt mulig da. Så det har vært mye tanker rundt hva som egentlig har skjedd nå. Jeg er jo en liten filosof så kan sitte å tenke slik: Hva er det egentlig jeg har vært med på nå? Hva betyr det egentlig? Hva gjorde dette med meg? Hva føler jeg? Hvorfor føler jeg det jeg gjør? Hva kan jeg gjøre med det? Hvordan kan jeg bearbeide det? Er det noe jeg kunne gjort andeledes, hvorfor?  Hvorfor velger jeg å handle på den måten jeg gjør? Hva er min plan videre og hvorfor akkurat slik? osv. osv. osv.    Dette er noen av de spørsmålene jeg stiller meg selv når jeg prøver å ta inn over meg noe jeg har vært igjennom… Denne gang, bortgangen til min far og alt rundt det. Det er ikke alltid man stopper opp for å forstå hva som egentlig skjer i det det skjer. Jeg er vertfall slik! Og da liker jeg å kunne sette av tid til å ta innover meg og bearbeide det. Jeg har også erfart at ved å jobbe med meg selv på en slik måte fra tid til annen er med på å utvikle meg som menneske. Jeg blir jo mer oppmerksom på meg selv og mine handlingsmønstre både sånn rent fysisk og mentalt. Og det tror jeg er sundt, vertfall for meg. Jeg gir meg da muligheten til å utvikle meg og vokse om du skjønner hva jeg mener!?!

Tenk om man kunne bare ristet av seg til slik som hunden Luna gjør her🤔

Nå ble det plutselig veldig seriøst og alvorlig her uten at jeg egentlig lot dere krype under huden min. Men dere får vertfall et lite innblikk på hvordan jeg jobber med meg selv for unngå at ting blir hengende og gnage over tid. For det tar ofte energi fra en. Ellers så er det jo alltid godt å kunne ha noen å snakke med når ting skjer i livet. Og det å kunne skrive ting ned på papiret funker også. Bare det å få det ut fra topplokket gjør godt!

Nei nå får jeg lette litt på her. Ellers ender det med et langt og tungt innlegg å lese for dere.

Selv om dagen min var rolig mens frøkna var på skolen så var det jo ting som skulle skje når først ettermiddagen kom. Det er jo tirsdag i dag. Og hva skjer da…..jo skytetrening for både liten og stor. Jeg elsker disse kveldene. Det er sosialt og gøy. I dag var ikke noe unntak. Bakte litt ostehorn tidligere i dag så tok med noen dit til ungene og foreldrene. Må jo gjøre litt stas på dem slik at de synes det er både gøy og sosialt å komme dit😊 Treningen for min del i kveld var jeg meget fornøyd med. Jeg jobbet mye med teknikken og var nøye med å prøve å gjøre akkurat det samme hele tiden, og være i min egen boble. Og det klarte jeg ganske bra og fikk resultater der etter. Så jeg var fornøyd i kveld😃 Grugleder meg til trenings på torsdag. Da skal jeg trene på kneskytinga sammen med de andre🙈

Nå er det sofa og avslapping i heimen før drømmeland står for tur.

Har du hatt en fin dag?

 

Jeg er ei dame som kom til verden en augustdag i 1984. Født og oppvokst i fagre Gudbrandsdalen. Flyttet til Møre i mai 2017. Bor på et av Norges flotteste steder, Midsund. Her lever jeg de glade dager sammen med mann og barn og en gjeng med firbeinte på småbruket vårt. Når du ikke finner meg på gården eller på fjelltur så bruker jeg mye tid på skytebana. Dette er en hobby jeg fikk sommeren 2021. Har fått helt dilla og det brukes mye tid på dette😊 Er kronisk syk, ADHD, ME, fibro, 3 forskjellige hodepinelidelser, asma, artrose, kroiske skader etter ulykke og er derfor desverre ufør. Men jeg har mange jern i ilden og sier sjelden nei til en ufordring. Livsglad dame som trives best blandt dyr og natur i en aktiv hverdag. Litt motgang stopper ikke meg. En utfordring er alltid til for å løses😉
Posts created 175

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top